آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانسیاست

کمیته حفاظت از خبرنگاران خواستار توقف بازداشت خبرنگاران شد

خبرگزاری دید: کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران با تأیید رهایی ۷ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای، از طا-لبان خواست بازداشت کارمندان رسانه‌ای را متوقف کنند.

کمیته حفاظت

کمیته حفاظت از خبرنگاران در بیانیه‌ای گفته است که نیروهای طا-لبان از روز شنبه ۲۶ مارچ به این سو،‌ ۷ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای را توقف و سپس از قید آزاد کردند و در عین حال، به رسانه‌های داخلی دستور داده‌اند تا پخش و نشر محتویات نشرات سه رسانه بین‌المللی را متوقف کنند.
استیفن بتلر، هماهنگ کننده کمیته حفاظت از خبرنگاران گفته است که «طالبان باید همه روزنامه‌نگارانی را که در توقیف به سر می‌برند،‌ به صورت فوری آزاد کنند و بازداشت اعضای مطبوعات را یکبار و برای همیشه متوقف کنند».
اما این کمیته حامی رسانه‌ها مشخص نکرده است که به چه تعداد از روزنامه‌نگاران و کارمندان رسانه‌ای هنوز هم در بازداشت طا-لبان به سر می‌برند.
بتلر همچنین گفت که «توقیف‌های خودسرانه کارمندان رسانه‌ها» و ممنوعیت نشرات چندین رسانه بین‌المللی،‌ سکتور رسانه‌های افغانستان را که زمانی پر رونق بود،‌ از بین می‌برد و مردم افغانستان را از دسترسی به معلومات ضروری محروم می‌کند.
نهادهای حامی رسانه‌ها در افغانستان به تازگی از «یورش» طا-لبان به چهار رادیوی محلی در ولایت قندهار و بازداشت شماری از کارمندان این رسانه‌ها خبر دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا