آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمیته سویدن برخی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کرد

خبرگزاری دید: کمیته سویدن برای افغانستان اعلان کرد که برخی فعالیت‌های خود را در این کشور به طور موقت متوقف کرده است.

در پی تعلیق فعالیت‌های کمیته سویدن توسط طا-لبان، این کمیته روز گذشته در رشته توییتی گفت که برخی فعالیت‌هایش را به‌گونه‌ موقت متوقف کرده است.

این کمیته گفته است که به تعهد خود برای حمایت از مردم افغانستان استوار باقی می‎‌ماند و برای کسب اجازه‌ از سرگرفتن هرچه زودتر فعالیت‌های خود تلاش خواهد کرد.

کمیته سویدن برای افغانستان افزوده است که به ‌دنبال تعامل و گفت‌وگو با مقام‌های طا-لبان در سطح ملی و محلی برای یافتن راه‌حل است.

این کمیته از کارمندان خود نیز خواسته است که از خانه کار کنند.

کمیته سویدن برای افغانستان می‌گوید که تنها در سال گذشته ۲.۵ میلیون بیمار را در کلینیک‌های خود در ولایت‌های میدان‌وردگ و نورستان تحت تداوی قرار داده است.

همچنین این کمیته افزوده است که از ۱۳۳ هزار کودک در مکاتب و بیش از ۲۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در ۱۸ ولایت پشتیبانی کرده است.

کمیته سویدن برای افغانستان تاکید کرده که یک سازمان غیردولتی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی به‌عنوان جنبش همبستگی از سوی مردم برای مردم، به هدف حمایت از حق تعیین سرنوشت افغانستانی‌ها تأسیس شده است.

گفته شده که این کمیته در حال حاضر ٨ هزار کارمند در افغانستان دارد.

این کمیته علاوه کرده است که یک سازمان مستقل و بی‌طرف است و هیچ نوع رابطه‌ای با دولت‌ها و سیاست‌های آن‌ها ندارد.

کمیته سویدن برای افغانستان گفته است که بیش از ۴۰ سال در همکاری نزدیک با جوامع روستایی و با «احترام عمیق» به دین اسلام و سنت‌های محلی در افغانستان کار کرده است.

گفتنی است که پس از رویکار آمدن طا-لبان در افغانستان اکثریت موسسات و سازمان‌های کمک‌رسان جهانی فعالیت‌های شان را در این کشور توقف داده‌‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا