آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

کمیته مصئونیت خبرنگاران: وضعیت زنان در رسانه‌ها نگران کننده است

کمیته مصئونیت خبرنگاران افغانستان، گزارشی را منتشر کرده که زنان روزنامه‌نگار در نهادهای رسانه‎ای مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند و نبود یک پالیسی مشخص برای حمایت از بانوان در رسانه‌ها چالش برانگیز است.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیته مصئونیت خبرنگاران، روز سه‌شنبه (۱۵حوت) در یک نشست خبری در کابل، پالیسی منع آزار و اذیت جنسی را در برابر بانوان در رسانه‌ها معرفی کرده و با ابراز نگرانی از نبود یک پالیسی مشخص برای حمایت از بانوان، وضعیت را چالش برانگیز خواند.
صدیق‌الله توحیدی مسئول دادخواهی کمیته مصئونیت خبرنگاران، در این نشست گفت که پالیسی منع آزار و اذیت جنسی در رسانه‌های افغانستان باید تطبیق شود تا میزان خشونت‌ها بر علیه زنان کاهش یابد.
آقای توحیدی افزود، دختران و زنانی که در رسانه‌های کشور فعالیت دارند، شجاع‌ترین بانوان در افغانستان هستند که دادخواهی می‌کنند.
مسئول دادخواهی کمیته مصئونیت خبرنگاران از تمامی کارمندان زن در رسانه‌ها خواست که برای جلوگیری از خشونت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های جنسی متحد شوند.
همچنان عین‌الدین بهادری مشاور حقوقی این کمیته نیز از عدم تطبیق درست قوانین در کشور ابراز نگرانی کرد که این امر گراف خشونت‌ها را بر علیه بانوان بلند برده است.
آقای بهادری از عدم مصئونیت کاری کارمندان رسانه‌ها و موجودیت آزار و اذیت جنسی بانوان در نهادهای رسانه‌ای سخن گفته افزود که آمارهای دقیقی از آزار و اذیت بانوان در رسانه‌ها وجود دارد.
آقای بهادری تاکید کرد که برای جلوگیری از سوء استفاده‌های جنسی در نهادهای رسانه‌ای، باید پالیسی‌های جدی ساخته شود.
در همین حال، وزارت اطلاعات و فرهنگ از طرح پالیسی منع آزار و اذیت جنسی کمیته مصئونیت خبرنگاران حمایت کرده و تعهد کرد که در راستای اجرای این پالیسی، این وزارت همکاری های لازم را انجام خواهد داد.
سید فاضل سانچارکی معیین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ با تایید نگرانی کمیته مصئونیت خبرنگاران نسبت به موجودیت آزار و اذیت جنسی بانوان در رسانه‌ها گفت که این وزارت همکاری‌های لازم را با این کمیته انجام خواهد داد.
گفتنی است که پیش از این گزارش‌های زیادی از آزار و اذیت زنان روزنامه‌نگار در رسانه‌های کشور به نشر رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا