آخرین اخبارجهانحقوق بشر

کمیسیون امور آزادی ادیان امریکا: افغانستان درج فهرست سیاه شود

خبرگزاری دید: کمیسیون امریکا در امور آزادی ادیان با اشاره به محدودیت‌ها و حملات علیه اقلیت‌های مذهبی و دینی در افغانستان، گفته است که نام افغانستان درج فهرست سیاه وزارت خارجه شود.


کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی بین‌المللی ادیان روز گذشته در بیانیه‌ای گفت که نام افغانستان باید شامل فهرست «کشورهای مورد نگرانی مشخص وزارت خارجه ایالات متحده» شود.
به گفته این کمیسیون، پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان، به دلیل وخیم شدن وضعیت آزادی مذهبی و دینی، نام افغانستان درج فهرست سیاه وزارت خارجه امریکا شود.
ناداین ماینزا رییس این کمیسیون گفته است: پس از تسلط طا-لبان در ماه اگست، اقلیت‌های دینی به دلیل باورها و عقاید شان با آزار و اذیت، بازداشت و حتی مرگ مواجه شده‌اند.
وی افزود پیشرفت‌هایی که در جریان سال‌های متعدد در بخش دسترسی منصفانه به آموزش و نمایندگی زنان و دختران در افغانستان کسب شده بود، «محو» شده است.
رییس این کمیسیون از دولت جو بایدن خواسته است تا پیشنهادات این کمیسیون را در کل، به‌ویژه در بخش گسترش برنامه، اولویت دوم (Priority 2) عملی کند و به گروه‌های مذهبی که در افغانستان با خطر مواجه اند، فرصت مهاجرت بدهد.
این در حالی است که اماکن مرتبط با اقلیت‌مذهبی شیعه در افغانستان طی هفته‌های اخیر آماج حملات خشونت‌بار قرار گرفت که در نتیجه صدها تن جان سپردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا