آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کمیسیون انتخابات: افراد مظنون به تقلب را استخدام نمی‌کنیم

کمیسیون‌ انتخابات اعلام کرده که به منظور شفافیت در روند انتخابات پیش‌رو افرادی را که شامل «فهرست‌ سیاه» این نهاد هستند، استخدام نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، معاذ‌الله دولتی کمیشنر این کمیسیون می‌گوید کارمندان جدید از میان ماموران اداره‌های دولتی استخدام می‌شوند که در صورت خلاف‌ورزی، در انتخابات پیش‌رو قابل شناسایی خواهند بود.
کمیسیون انتخابات روز گذشته برای بیش از ۵۰ پست دایمی از داوطلبان امتحان گرفت که به‌گفته مسئولان، شامل فهرست سیاه نیستند.
یک هفته پیش، کمیسیون انتخابات اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی پس از حدود سه سال تاخیر قرار است به تاریخ ۲۸ میزان امسال برگزار شود.
اعلام حذف افراد مظنون به تقلب از طرف کمیسیون انتخابات در حالی است که بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) می‌گوید، هیچ فهرست سیاهی ترتیب نشده و این بنیاد «به شدت نگران» دوباره راه یافتن کارمندان پیشین متهم به تقلب در انتخابات ۲۰۱۴ به این کمیسیون است.
بر اساس قانون اساسی افغانستان، انتخابات پارلمانی باید در ماه ثور یا جوزا سال ۱۳۹۴ خورشیدی برگزار می‌شد. ولی حکومت در زمان تعیین شده قادر به برگزاری انتخابات نشد.
ریاست جمهوری مدت کار پارلمان برحال این کشور را تا اعلام نتایج انتخابات دور بعدی تمدید کرد و این پارلمان اکنون وارد سال هشتم کاری خود شده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا