آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کمیسیون انتخابات: اگر حکومت همکاری کند انتخابات برگزار می‌شود


کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که اگر حکومت شرایط لازمه انتخابات را تامین کند، انتخابات پارلمانی در زمان معین آن برگزار خواهد شد.
به گفته کمیشنران این کمیسیون، تامین امنیت، تامین بودجه و توزیع شناس‌نامه کاغذی برای شهروندانی که تاکنون شهروندی افغانستان را ندارند، از شروط کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات پارلمانی است.
به گزارش خبرگزاری دید، گلاجان عبدالبدیع صیاد از کمیشنران کمیسیون انتخابات، در نشست خبری می‌گوید: حکومت کم‌کاری می‌کند، مطابق قانون انتخابات باید تا یک هفته پس از استعفای کمیشنران عضو جدید از سوی حکومت معرفی شود، ولی اکنون یک ماه از استعفای احمدزی می‌گذرد اما تاکنون حکومت جایگزین او را معرفی نکرده است.
وی همچنان تاکید کرد که انتخابات در زمان معین آن برگزار خواهد شد، اگر حکومت شرایط برگزاری آن را تامین کند.
او افزود که تامین امنیت، توزیع شناس‌نامه کاغذی و تامین بودجه برای برگزاری انتخابات از شروطی است که تاثیر مستقیم بالای برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات دارد.
این کمیشنر کمیسیون انتخابات همچنان از نامعلوم بودن سرنوشت دبیرخانه این کمیسیون انتقاد کرده و تاکید کرد که باید حکومت در این مورد جواب‌گو باشد.
آقای صیاد با «تبلیغات منفی» خواندن انتقادهای سیاسی از کمیسیون تاکید کرد که برخی جهات از آغاز کار تیم جدید کمیسیون انتخابات تاکنون تبلیغات منفی را علیه کارکرد آنان به راه انداخته‌اند.
در همین حال وسیمه بادغیسی کمیشنر دیگر کمیسیون انتخابات، بسیاری از مشکلات موجود را مربوط به تیم قبلی کمیسیون انتخابات دانسته و می‌گوید که این مورد باید در نظر گرفته شود.
وی همچنان با انتقاد از رسانه‌ها افزود که عملکرد مثبت کمیسیون کمتر انعکاس داده می‌شود.
با این همه، کمیشنران کمیسیون انتخابات تاکید می‌کنند که در صورت عدم تامین شروط لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی، برگزاری آن ناممکن خواهد بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا