آخرین اخبارافغانستانسیاست

کمیسیون انتخابات به نامزدان: با تقلب پیروز نمی‌شوید!

کمیسیون انتخابات می‌گوید که در انتخابات آینده مانع هر نوع تقلب و فساد می‌شود و خطاب به نامزدان گفته است که با تقلب پیروز نشوید.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری به نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان و شورای ولسوالی‌ها هشدار داد که با تقلب و فساد برنده نمی‌شوند،‌ بل برنده کسی است که رای مردم را با خود داشته باشد.
آقای صیاد افزود:« ما تضمین می‌کنیم که با تمام توان استقلالیت کمیسیون را حفظ کنیم و تحت فشار هیچ‌کسی قرار نگیریم، شفافیت را مراعات می‌کنیم، شفافیت شعار ما است و در این راه آماده‌ هر نوع قربانی‌ استیم، رای مردم در نزد کمیسیون امانت است و این امانت را به کسی می‌سپاریم که لیاقتش را داشته باشد.»
رییس کمیسیون انتخابات همچنان از حکومت خواست که بی‌طرفی خود را حفظ کند و به عنوان یک شریک در بخش‌های امنیتی، مالی، توزیع تذکره و در جلوگیری از تقلب، این کمیسیون را همکاری کند.
عبدالبدیع صیاد از رای‌دهنده‌گان نیز خواست که در روز انتخابات فقط یک رای بدهند تا انتخابات شفاف برگزار شود و همچنان رای‌دهنده‌گان از فروش تذکره و نصب استیکر در چندین تذکره جلوگیری کنند.
با این همه، در کنار دیگر نگرانی‏ها در خصوص انتخابات پیش رو، امنیت و حضور کم رنگ مردم به عنوان دو چالش کلان انتخابات را تهدید می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا