آخرین اخبارافغانستانسیاست

کمیسیون انتخابات: مشارکت در انتخابات پارلمانی بالا خواهد بود

رییس کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که باوجود تهدیدهای امنیتی، انتظار می‌رود بخش زیادی از واجدین شرایط در انتخابات پارلمانی پیش‌رو حضور پیدا کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبدیع صیاد پس از آغاز ثبت نام رای‌دهندگان تاکید کرد که در هر شرایطی این انتخابات برگزار خواهد شد و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای غیر آن روی میز نیست.
آقای صیاد، همچنان تاکید کرده که ویژگی انتخابات پیش‌رو تهیه فهرست رای دهندگان است. از این طریق، پیش از برگزاری انتخابات تعداد رای دهندگان در مراکز رای‌دهی به شکل مجموع برای ما معلوم می‌شود.
کمیسیون انتخابات افزوده مشکلاتی که در انتخابات گذشته وجود داشت حالا حل شده است در انتخابات گذشته مراکز رای‌دهی خیالی وجود داشت؛ مراکزی در خانه شخصی زورمندان وجود داشت که همه حذف شد. مراکزی هم وجود داشت که دور از دست‌رس مردم بود؛ این مراکز یا حذف شد یا به مناطق نزدیک انتقال داده شد.
انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها قرار است به تاریخ ۲۸ میزان برگزار شود. ثبت نام رای دهندگان از بیش از دو هفته پیش آغاز شده اما کمیسیون بارها از کم‌علاقگی مردم به روند ثبت نام شکایت کرده است.
بر اساس برآورد کمیسیون انتخابات، تا پایان این روند یعنی تاریخ ۲۲ جوزا هفت میلیون نفر برای رای دهی ثبت نام خواهند کرد.
در حال حاضر و در مرحله اول روند ثبت نام، تنها بیش از ۱۴۰۰ مرکز در کشور فعال است و در مراحل بعدی که شامل ایجاد مراکز در ولسوالی‌ها و روستاها می‌شود، شمار مراکز به ۷۵۰۰ خواهد رسید.
کمیسیون انتخابات به بی بی سی گفته، ناامنی‌ها سبب شده ۴۴ مرکز تعطیل شود و هفتاد و سه مرکز دیگر اصلاً باز نشود.
با این همه، در حال حاضر ناامنی از چالش‌های کلان در برابر انتخابات پیش رو خوانده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا