آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

بازشماری و تفتیش آرا در ولایات فردا آغاز می‌شود

آرشیف

کمیسیون انتخابات با نشر علامیه‌ای خبرداد که روند شمارش و تفتیش آرا فردا در ولایات آغاز شده و از ناظران تیم‌ها و مشاهدان نهادهای ناظر خواسته که از این روند نظارت کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون انتخابات خبر داده که فردا یکشنبه(۱۹ عقرب) روند بازشماری و تفتیش آرا در ولایات آغاز می‌شود.

این کمیسیون از ناظران تیم‌های انتخاباتی نیز خواسته که در این روند شرکت کرده و نظارت کنند.

کمیسیون انتخابات در حالی از آغاز روند شماری و تفتیش آرا سخن می‌زند که تیم ثبات و همگرایی از همایش اعضا و هواداران این تیم در پیوند به این موضوع خبر داده است.

متن کامل اعلامیه:

اعلامیه مطبوعاتی در پیوند به آغاز تفتیش و بازشماری آرا در ولایات

۱۸عقرب ۱۳۹۸

کابل-افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات، در آستانه جمع بندی نتایج انتخابات ۶ میزان ۱۳۹۸ قرار دارد که بعد از اتمام کار و مقایسه معلومات مرکز ملی جمع بندی نتایج با مرکز جمع بندی نتایج دیجیتالی و معلومات بایومتریکی که از شرکت درملوگ مواصلت ورزیده است، یکی از مسائل مهم؛ تفتیش و بازشماری آرای محلاتِ است که مطابق قانون، لایحه و طرزالعمل‌های کمیسیون دارای مشکل می‌باشد.

کمیسیون، از چند روز قبل، بدین منظور تمام آمادگی‌ها لازم تخنیکی و عملیاتی را در مرکز و ولایات اتخاذ نموده است. برنامه آموزشی کارمندان در ۳۴ ولایت موفقانه انجام شد، برای تمام ولایات هیئت تعین و توظیف گردید، وسایل تخنیکی جهت بازشماری و تفتیش در حضور ناظرین، مشاهدین و رسانه‌های ملی و بین‌المللی بسته بندی گردیده و در حال انتقال به ولایات می‌باشد.

کمیسیون مستقل انتخابات، یک بار دیگر به ملت بزرگ افغانستان و تمام جوانب ذیدخل اطمینان می‌دهد که قانون، لوایح و طرزالعمل‌های مصوب را تطبیق کرده و همچنان از آرای مردم به عنوان یک امانت حفاظت نموده و آرای سیاه و سفید را از هم تفکیک می‌نماید. برای رهبری کمیسیون، آرایی قابل اعتبار است که دارای اساس بایومتریکی بوده و مطابق لوایح و طرزالعمل‌های این نهاد معتبر باشد.

کمیسیون مستقل انتخابات از تمام جوانب ذیدخل بخصوص ناظرین، مشاهدین، رسانه‌ها و به ویژه ستادهای محترم انتخاباتی می‌خواهد تا در دفاتر ولایتی کمیسیون‌های انتخاباتی روند تفتیش و بازشماری آراء را مورد نظارت و مشاهده قرار دهند. همچنان مطابق احکام مواد نهم و دهم قانون انتخابات، این کمیسیون را همکاری نموده و نقش سازنده در این روند داشته باشند.

کمیسیون مستقل انتخابات، پس از انجام تفتیش و بازشماری آراء در سطح دفاتر ولایتی، نتایج آن را در دفتر مرکزی مورد تطبیق قرار داده و به زودترین فرصت ممکن نتایج ابتدایی انتخابات را اعلان خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا