آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

کمیسیون حقوق بشر: طالبان در غزنی غیرنظامیان را قتل‌عام کردند

کمیسیون مستقل حقوق‌بشر می‌گوید که طالبان پس از تصرف ولسوالی مالستان غزنی، ۲۷ غیرنظامی را در این ولسوالی کشته و ۱۰ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور امروز شنبه(۱۶ اسد) اعلام کرد که طالبان پس از تصرف ولسوالی مالستان ولایت غزنی دست به کشتار غیرنظامیان زده‌اند.
این کمیسیون می‌گوید که طالبان همچنان، ۲۱ تن از نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی را در این ولسوالی کشته‌اند.
بر اساس یافته‌های این کمیسیون، طالبان با حمله بر ولسوالی مالستان، اموال باشندگان این ولسوالی را غارت کرده و بسیاری از منازل و دکان‌های آنان را تخریب کرده‌اند.
کمیسیون حقوق‌بشر در گزارشی گفت: گروه طالبان، پس از سقوط ولسوالی مالستان با غیر‌فعال کردن شبکه‌های مخابراتی و تلاشی خانه‌های مردم در برخی از مناطق، از جمله در قریه‌های زردک، شیرداغ،‌ پشی، میرادینه، نیقول و آبدانه به ‌منظور شناسایی کارمندان دولتی و افراد وابسته به خیزش مردمی به ایجاد رعب و وحشت پرداخته و افراد غیر‌نظامی را مورد لت ‌و ‌کوب، خشونت و بد‌رفتاری قرار داده‌ است.
این کمیسیون افزود که طالبان با «کشتار عمدی غیرنظامیان» مرتکب نقض اصول اساسی حقوق‌بشر شده که می‌تواند «جنایت جنگی» تلقی شود.
طالبان پس از حمله بر ولسوالی مالستان ولایت غزنی، به تاریخ ۱۹ سرطان، مرکز و برخی از مناطق این ولسوالی را در کنترول گرفتند.
هفته گذشته سفارت امریکا در کابل گفت که در بارۀ قتل بیش از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی آگاه است.
سفارت امریکا افزود در صورتی که این رویداد تایید شود، از جمله «جرایم جنگی» محسوب شده می‌تواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا