آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کمیسیون شکایات انتخاباتی آماده رسیدگی به شکایات نامزدان است


کمیسیون شکایات انتخاباتی در یک نشست خبری در کابل اعلام کرده است که این کمیسیون آماده رسیدگی به شکایات و اعتراضات نامزدان و شهروندان، نسبت به لیست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در مرکز و ولایات است.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون شکایات انتخاباتی ضمن اعلام آمادگی برای بررسی و رسیدگی به شکایات انتخاباتی نسبت به فهرست ابتدایی نامزدان شورای ملی و شوراهای ولسوالی‌ها، از عدم منظوری کمیشنران ولایتی این کمیسیون از سوی رییس جمهوری به گونه جدی ابراز نگرانی کرده است.
در این کنفرانس همچنان درباره تشکیل و فعالیت کمیسیون ویژه برای بررسی افرادی که عضویت و یا رهبری گروه‌های مسلح غیر قانونی را به عهده دارند، توضیح داده شد.
داکتر علی‌رضا روحانی عضو، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی مصوبه‌ای را در ارتباط به چگونگی ثبت و رسیدگی به اعتراضات نسبت به فهرست ابتدایی کاندیداها مطابق مواد ۷۴ و ۹۱ قانون انتخابات تصویب نموده‌اند.
آقای روحانی افزود: بر بنیاد این مصوبه، اشخاصی که نسبت به فهرست ابتدایی کاندیدان در رابطه به حذف شخص از فهرست ابتدایی و سایر مسایل مربوط به فهرست اعتراض داشته باشند، در خلال دو هفته کاری بعد از نشر فهرست ابتدایی کاندیداها می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیسیون شکایات انتخاباتی، شکایات خویش را ثبت نمایند.
در همین حال، آقای روحانی نسبت به تصمیم کمیسیون انتخابات در مورد تقسیم ولایت غزنی به سه حوزه انتخاباتی گفت که این تقسیم و تصمیم غیر قانونی است و کمیسیون شکایات انتخاباتی شکایاتی را که در این مورد مواصلت می‌کند بررسی خواهد کرد.
کمیشنران این کمیسیون گفته‌اند که لیست کمیشنران ولایتی را ۵۰ روز پیش به ریاست جمهوری فرستاده‌اند، ولی تاکنون از سوی رییس جمهوری در این مورد تصمیم گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا