آخرین اخبارافغانستانصلح

کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به زندان منتقل شدند

پس از حکم دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری مبنی به پنج پنج سال زندان برای ۱۰ کمیشنر پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی، آنان به زندان منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، این دادگاه گلاجان عبدالبدیع صیاد رییس پیشین کمیسیون انتتخابات، وسیمه بادغیسی، معاذالله دولتی، رفیع‌الله بیدار، عبدالقادر قریشی، حفیظ‌الله هاشمی و ملیحه حسن کمیشنران پیشین کمیسیون انتخابات، عبدالعزیز آریایی، رییس پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی و حمیرا حقمل و عبدالبصیر فایز کمیشنران پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی را در رابطه به اتهام «تغییر فورم‌های ثبت نتایج ولایت کنر» به پنج پنج سال حبس تنفیذی محکوم کرد.
اما احمدشاه زمانزی رییس پیشین دارالانشا و سید ابراهیم سادات رییس پیشین تکنالوجی معلوماتی کمیسیون انتخابات از سوی دادگاه در ارتباط به این پرونده بی‌گناه شناخته شدند.
نخستین جلسه‌ دادگاه این کمیشنران روز گذشته (دوشنبه، ۱۱ سنبله) برگزار شد و در نهایت حوالی ساعت ۳:۵۰ دقیقه‌ بعد از ظهر امروز سه‌شنبه(۱۲سنبله) قاضی حکم دادگاه را اعلام کرد.
از سویی هم، تمامی ده کمیشنر که به حبس تنفیذی محکوم شده‌اند، ادعاهای مطرح شده علیه‌شان را نپذیرفته و در جلسه‌ دادگاه از خود دفاع کردند. آنان گفتند که تمامی اجراآت‌شان در رابطه به قضیه ولایت کنر، قانونی بوده و براساس طرزالعمل‌های انتخاباتی صورت گرفته است.
این همه در حالی است که به تاریخ ۲۳ دلو ۱۳۹۷، کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی از طرف اشرف غنی برکنار و از سوی دادستانی کل، ممنوع‌الخروج شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا