آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

کندز؛ طالبان هشت نیروی امنیتی را کشتند

گزارش‌ها از ولایت کندز می‌رساند که در حمله جنگجویان طالبان بر یک قرارگاه ارتش و یک قرارگاه پولیس در این ولایت، دست‌کم هشت نیروی امنیتی جان باخته است.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز می‌گوید که جنگ‌جویان طالب حملات ‌شان را حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته چهارشنبه(۱۷ جدی) در منطقه «قبر حاجی گلستان» و «چرخاب» مربوط شرق شهر کندز راه‌اندازی کردند.
به گفته او، در پی این حمله هشت تن به شمول چهار نیروی ارتش، دو نیروی تولی شاهراه کندز و دو نیروی پولیس، جان باخته است.


طبق معلومات ولی، در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب، دو نیروی ارتش و دو نیروی قطعه‌ شاهراه کندز زخمی شده‌اند. همچنان او تصریح کرد که طالبان هفت سرباز ارتش به‌شمول دو زخمی این نیروها را نیز با خودشان برده‌اند.
این عضو شورای ولایتی علاوه کرده است که قرارگاه ارتش که در ساحه‌ قبر حاجی گلستان موقعیت داشته به‌صورت کامل در این حمله‌ طالبان، منهدم شده است.
گفته می‎شود درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب تا ساعت ۱۲:۰۰ بامداد ادامه داشته است و پس از آن با اعزام نیروهای کمکی به ساحه، جنگجویان طالب عقب‌نشینی کرده‌اند.
از سویی هم، امرالدین ولی گفته است که در این درگیری به جنگجویان طالب نیز تلفاتی وارد شده است اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست.
مسئولان امنیتی تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.


ولایت کندز در شمال‌شرق کشور موقعیت داشته و از ولایت‌های ناامن به شمار می‌رود. جنگجویان طالب و دیگر گروه‌های هراس‌افگن در بخش‌هایی از این ولایت حضور فعال دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا