آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

سفیر پاکستان در دیدار با محقق:

کنفرانسی با حضور تمام جوانب افغانستان برای صلح برگزار می‌کنیم

سفیر پاکستان در کابل با مشاور ارشد رییس جمهور در امور سیاسی و امنیتی در باره روند صلح و اوضاع امنیتی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. او از برگزاری کنفرانسی با حضور تمام جوانب افغانستان در آینده خبر داده است.


به گزارش خبرگزاری دید: محمد محقق مشاور ارشد رییس جمهور امروز چهارشنبه(۲۳سرطان) با منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل در باره روند صلح صلح دیدار کرد.
در این دیدار پیرامون اوضاع سیاسی و امنیتی و پروسه صلح افغانستان بحث و تبادل نظر شده است.
بر اساس خبرنامه، سفیر پاکستان با اشاره به آخرین تحولات امنیتی و پروسه صلح گفته که معضل افغانستان راه حل نظامی ندارد و راه حل مشکل افغانستان از راه سیاسی و گفت‌وگو است.
وی خاطر نشان کرد که پاکستان برای ختم جنگ و آوردن صلح در افغانستان تلاش می‌کند.
آقای خان گفت پاکستان برای تسهیل روند صلح افغانستان کنفرانسی را با حضور شخصیت‌های سیاسی و کلیدی از تمام جوانب ذیدخل در قضایای افغانستان برگزار می‌کند.
وی دعوت نامه رسمی وزارت امور خارجه پاکستان را به محقق سپرد و از او دعوت کرد تا در نشست مذکور اشتراک نماید.
سفیر پاکستان هدف از برگزاری این کنفرانس را آماده کردن شرایط برای گفت‌وگو در مورد آخرین پیشرفت‌ها در مورد پروسه صلح و شریک سازی نظریات برای بهتر شدن روند صلح خواند. وی ابراز امیدواری کرد که این نشست در فضای باز و دوستانه برگزار شود و نتیجه مثبت داشته باشد.
در همین حال، محمد محقق در این دیدار گفت بار‌ها از طالبان خواسته است که در رابطه به جایگاه مردم هزاره و شیعه صحبت کند و اینکه این گروه در آینده در این مورد حساسیت نداشته باشد؛ اما طالبان تا هنوز جواب نداده است.
وی تصریح کرد اگر در این مورد بحث نشود و نا معلوم بماند، آینده افغانستان پیچیده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا