آخرین اخباراقتصاد و توسعهجهانسیاست

کنفرانس جذب کمک‌های بشری به افغانستان با میزبانی ملل متحد، قطر و بریتانیا

خبرگزاری دید: مسئول هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید که این سازمان همراه با قطر و بریتانیا تا دو هفته دیگر میزبان کنفرانس جذب کمک‌های بشری به افغانستان خواهد بود.

ملل متحد

رامیز الکبروف مسئول هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد روز گذشته با نشر بیانیه‌ای گفت که این کنفرانس به تاریخ ۳۱ مارچ به میزبانی ملل متحد، بریتانیا و قطر برگزار خواهد شد.
الکبروف از جامعهٔ جهانی خواسته است به تلاش‌های شان برای جلوگیری از بحران بشری و کمک به نیازمندان در این کشور ادامه دهند.
وی افزود: کمک‌های بشردوستانه به تنهایی برای رفع همۀ نیازهای کنونی و آینده کافی نیست. اما ضروری است که مردم زنده و سالم نگه داشته شوند.
به گفته وی، با وجود تلاش‌ها برای کمک به نیازمندان در افغانستان، هنوز هم ده‌ها هزار نفر در این کشور مصئونیت غذایی نداشته و سوءتغذی حاد زندگی آنان را تهدید می‌کند.
در اعلامیه آمده است: کسانی که گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند – از ۱۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ به ۲۳ میلیون در ۲۰۲۲ افزایش یافته و این وضعیت خانواده‌ها را مجبور کرده است که به اقداماتی ناامیدکننده، چون حذف وعده‌های غذایی یا گرفتن قرضه‌های بی‌سابقه متوسل شوند.
مسئول هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید که از میان ۳۴ ولایت افغانستان، سوءتغذیه در ۲۸ ولایت گسترش یافته و در حال حاضر ۳.۵ میلیون کودک به حمایت‌های درمانی و تغذیه نیاز فوری دارند.
کنفرانس بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک‌‌ها به افغانستان در حالی برگزار خواهد شد که کشور‌های تمویل‌کننده تلاش دارند طوری به مردم افغانستان کمک کنند که طا-لبان از این کمک‌ها مستفید نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا