آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کوبیا: به رغم بیشترین تلفات ملکی، چرا آتش‌بس نمی‌شود؟

رولاند کوبیا نماینده خاص اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید بیشترین تلفات را افراد ملکی در افغانستان دیده‌اند، ولی با آن هم آتش‌بس در این کشور برقرار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، رولاند کوبیا نماینده خاص اتحادیه اروپا در افغانستان امروز یکشنبه(۱۸ جوزا) در توییتی به نقل از گزارش سازمان ملل متحد می‌گوید افراد ملکی بیشتری نسبت به هر کشور دیگر در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند، اما چطور کسی می‌تواند هنوز هم آتش‌بس را رد کند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰ هزار و ۳۹۲ فرد ملکی در افغانستان جان باخته‌اند. این رقم جایگاه نخست را برای افغانستان از لحاظ تلفات افراد ملکی به ارمغان آورده که چهار برابر تلفات را نسبت به سوریه نشان می‌دهد.

نماینده خاص اتحادیه اروپا در این رابطه گفته است: «غیرنظامیان زیادی بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند. چهار برابر بیشتر از سوریه که جایگاه دوم را دارد. چگونه کسی هنوز هم می‌تواند آتش‌بس را رد کند؟».

گفتنی است که با فراخوان دبیر کل سازمان ملل متحد برای آتش‌بس بشردوستانه در جهان جهت مقابله با همه‌گیری کوید-۱۹، برخی طرف‌های جنگ در جهان با آن موافقت کردند، اما در افغانستان گروه طالبان تا کنون با این امر موافقت نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا