آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد:

کوتاهترین طریق مذاکرات صلح، کاهش خشونت و رهایی زندانیان است

نماینده امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید طالبان و حکومت افغانستان باید تلاش‌ها را برای آزادی زندانیان و کاهش خشونت افزایش دهند، چون این امر سریع‌ترین راه به سوی گفت‌وگوهای میان‌افغانی و آتش‌بس دایمی و جامع است.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز شنبه(۱۳ ثور) در چند رشته توییت می‌گوید گزارش یوناما نشان می‌دهد تلفات افراد ملکی ۲۹ درصد کاهش یافته است.

آقای خلیلزاد در مورد کاهش تلفات افراد ملکی می‌گوید: «یوناما گزارشی در مورد تلفات غیرنظامیان در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ در افغانستان منتشر کرد. به دلیل انگیزه ایجاد شده توسط کاهش خشونت در اواخر فبروری، تلفات غیرنظامیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش یافت و نسبت به سه ماه نخست از سال ۲۰۱۲ بدینسو کم‌تر است».

وی در ادامه می‌افزاید که طالبان و حکومت افغانستان باید تلاش‌ها برای آزادی زندانیان و کاهش خشونت‌ را افزایش دهند، چرا که این امر سریع‌ترین راه برای گفت‌وگوهای میان‌افغانی و آتش‌بس دایمی جامع است.

نماینده امریکا در امور صلح افغانستان تأکید می‌کند: «تأخیر به معنای تلفات بیشتر غیرنظامیان ناشی از جنگ بین یکدیگر است، وقتی که جنگ واقعی، باید اتحاد مردم افغانستان علیه کوید-۱۹ باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا