آخرین اخباراجتماعافغانستان

کودکان سرمایه آینده کشور هستند

 

از روز «جهانی کودک» توسط ریاست معارف غور به حمایت موسسه یونسیف در لیسه سلطان «علاوالدین غوری» شهر فیروزکوه طی یک محفل تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، خلیل احمد مبارز رییس معارف غور طفل را یک هدیه خداوندی عنوان کرده و گفت: این هدیه خداوندی به خانواده‌ها و فامیل‌ها تعلق می‌گیرد که چگونه تربیه و چگونه مورد استفاده قرار بگیرد.
رییس معارف غور افزود، اطفال قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که بدبختانه در افغانستان به عوض این‌که حمایت شوند به کارهای شاقه گماشته می‌شوند.
وی خواستار حمایت همه جانبه اطفال از سوی دولت و ملت شد تا آینده کشور بهتر رقم زده شود.
مبارز در ادامه تاکید کرد که اطفال حق تعلیم، حق صحت، حق ازدواج و حق انتخاب نام خوب را از طرف فامیل دارند و از همه مردم خواست تا زمینه تحصیل را برای اطفال خود فراهم ساخته و آنان را مورد تحقیر و توهین قرار ندهند.
موصوف همچنان وعده سپرد که از امکانات دست داشته خویش برای فراهم‌سازی زمینه تحصیل اطفال هیچ وقت دریغ نمی‌ورزد.
در همین حال سوسن یزدانی رییس موسسه یونیسف اجرای حقوق اطفال را در ولایت غور کم‌رنگ خوانده و افزود، اولین مسوده کنوانسیون حقوق طفل در سال ۱۹۸۰ در سطح جهان به امضا رسیده که از آن روز تا حال سالانه از روز جهانی طفل در تمام جهان تجلیل می‌شود.
رییس موسسه یونسیف در غور همچنان علاوه کرد که آینده افغانستان با اطفال رقم می‌خورد و منحیث یک مادر از همه اطفال خواست که وقت خود را بیجا مصرف نکرده و تحصیل نمایند.
گفتنی است که موسسه یونسیف طی هفته جاری به مناسبت روز جهانی طفل رقابت‌های فوتبال بین دانش‌آموزان مکاتب غور راه‌اندازی کرده بود که از طبقه پسران لیسه سلطان شهاب‌الدین غوری و از طبقه دختران لیسه سلطان راضیه غوری مقام نخست را از آن خود کردند و جوایز که از طرف موسسه یونسیف برای برندگان در نظر گرفته شده بود برای تیم‌های موفق توزیع شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا