آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کوریای شمالی از «جنایات» امریکا و غرب در افغانستان شدیداً انتقاد کرد

کوریای شمالی ضمن «مسخره» خواندن نشست امیر شورای امنیت ملل متحد در باره افغانستان، از آنچه «جنایات» امریکا و کشورهای غربی در این کشور می‌داند، شدیداً انتقاد کرد.


وزارت امور خارجه کوریای شمالی روز چهارشنبه(۳۱سنبله) در اعلامیه‌ای با انتقاد از جنایات بشری امریکا و غرب در افغانستان اعلام کرد که ایالات متحده و غرب در حالی از رعایت حقوق بشر حرف می‌زنند که از اقدامات خود در مورد جنایات حقوق بشری به ویژه در افغانستان غافل هستند و جامعه بین‌المللی را مسخره می‌کنند.
در این اعلامیه، نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان مایه تمسخر جامعه بین‌المللی خوانده شده و ایالات متحده و کشورهای غربی به معیارهای دوگانه در مورد «جنایات حقوق بشری» متهم شده‌اند.
اعلامیه افزوده‌است: «به طور کلی، مرسوم است کسانی که مرتکب جنایت می‌شوند از ترس فاش‌شدن گناه و هویت خود سکوت می‌کنند؛ اما چنین منطق احساسی برای امریکا و کشورهای غربی وجود ندارد».
وزارت خارجه کوریای شمالی در ادامه از «جنایات حقوق بشری» ایالات متحده و غرب در ۲۰ سال اخیر در افغانستات به شدت انتقاد کرده ‌است.
در اعلامیه آمده که این جنایات، همان طرز تفکر استعمارگران است که بی‌پروا بومیان را به عنوان دشمن با اسلحه و چاقو می‌کشند و از آن به عنوان محصول «دموکراسی» یاد می‌کنند.
شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در مورد وضعیت افغانستان نشستی برگزار کرد در این نشست، قطعنامه مجوز فعالیت هیئت کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان تمدید شد.
خروج نیروهای امریکایی پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان با واکنش‌های جهانی روبه‌رو شده‌است. پس از خروج این نیروها طالبان حاکمیت سرتاسری را بر افغانستان کسب کردند و دولت جدید تشکیل دادند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا