آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کوریای شمالی اولویت فوری دولت بایدن است

ایالات متحده به تازگی گفته است که برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کوریای شمالی اولویت فوری برای واشنگتن است.

به نقل از یورونیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امروز شنبه ۲۵ دلو اعلام کرد چالش‌های ناشی از برنامه‌های تسلیحاتی کوریای شمالی یکی از اولویت‌های دولت جدید امریکا است.
آقای پرایس در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران با بیان این که ایالات متحده همچنان متعهد است که خلع سلاح هسته‌ای در کوریای شمالی صورت گیرد، افزود: «کوریای شمالی در سال‌های اخیر همچنان به توسعه برنامه‌ هسته‌ای خود ادامه داده است. این امر باعث می‌شود که ما همراه با متحدان و شرکای خود به صورت هماهنگ گام برداریم و همچنان به هسته‌ای زدایی کوریای شمالی متعهد باشیم».
دولت جو بایدن ماه پیش در حالی به قدرت رسید که میراث‌دار دیدارها و توافقات اجرا نشده دولت ترامپ با کیم جون اون رهبر کوریای شمالی است. مقام‌های امریکایی می‌گویند که در حال بررسی کامل راهبردهای لازم در قبال کوریای شمالی هستند و برای این منظور با متحدین این کشور نظیر کوریای جنوبی و جاپان رایزنی می‌کنند.
دوشنبه هفته قبل بخش‌هایی از گزارش محرمانه سازمان ملل توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد که می‌گوید کوریای شمالی با نقض تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک خود را در سال ۲۰۲۰ توسعه داده است. این گزارش همچنین می‌افزاید که ۳۰۰ میلیون دالر بودجه مربوط به این اقدامات از طریق هک‌های سایبری که کوریای شمالی انجام داده حاصل شده است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که در خصوص موضوع کوریای شمالی با همتای اهل کوریای جنوبی خود گفت‌وگو و تاکید کرده است که تحریم‌های بیشتر می‌تواند در فشار بر کوریای شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد.
جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود گفته بود تنها به شرطی حاضر به ملاقات با کیم جون اون خواهد شد که کوریای شمالی ظرفیت هسته‌ای خود را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا