آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کوریای شمالی به امریکا هشدار داد

کوریای شمالی به ایالات متحده امریکا هشدار داد که در صورت ادامه دادن سیاست کنونی، توافقاتی که میان رهبران دو کشور در جریان نشست سال گذشته در سنگاپور امضا شده، ممکن است به خطر بیفتد.
به نقل از یورونیوز، این هشدار پس از آن اعلام شد که برخی رسانه‌های بین‌المللی مدعی شدند رهبر کوریای شمالی تعدادی از مقامات ارشد این کشور را به دلیل آن که قبل از برگزاری نشست بی‌نتیجه ماه فبروری در هانوی بر مذاکره با امریکا اصرار داشتند، مجازات کرده است.
پیونگ‌یانگ در بیانیه جدید خود، با سرزنش واشنگتن برای فشار آوردن به این کشور در موضوع غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کوریا اعلام کرد که اگر واشنگتن «قبل از آنکه دیر شود» با طرح جدیدی به پیش نیاید، بیانیه سنگاپور تنها به «صفحه‌ای کاغذ» تبدیل خواهد شد.
در این بیانیه که در تلویزیون دولتی این کشور منتشر شد، آمده است: «به امریکا توصیه می‌شود روش فعلی محاسبات خود را تغییر دهد و در اسرع وقت به درخواست ما پاسخ دهد… صبر ما حدی دارد.»
یک سال پیش از این، در ۱۲ جون ۲۰۱۸ میلادی دونالد ترامپ و کیم جونگ‌-اون برای اولین بار با یکدیگر رو در رو شدند؛ این دیدار در جزیره سنتوزای سنگاپور عملی شد. آنها در جریان نشست سنگاپور با امضای توافقی چهار ماده‌ای متعهد شدند که برای ایجاد نوع جدیدی از رابطه با یکدیگر همکاری کنند.
تحلیلگران نیز بر این باورند که در وضعیت کنونی، چنانچه امریکا از سیاست «اصرار بر تسلیمِ یکجانبۀ سلاح‌های هسته‌ای کوریای شمالی» دست برندارد، توافق سنگاپور به خطر خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا