آخرین اخبارجهان

کوریای شمالی تحریم‌های تازه را « اعلام جنگ» خواند


مقامات کوریای شمالی در واکنش به تازه‌ترین تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور، آن را به منزله اعلام جنگ خوانده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که این تحریم‌ها نقض آشکار حاکمیت دولت کوریای شمالی است.
به نقل از بی بی سی، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی به نقل از بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه آن کشور گزارش کرده است که تحریم‌های تازه به معنی محاصره کامل اقتصادی این کشور است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش موشکی ماه گذشته پیونگ‌یانگ، تحریم‌هایش را علیه کوریای شمالی تشدید کرد از جمله بخش عمده صادرات فرآورده های نفتی به این کشور ممنوع شده است.
در قطع‌نامه تازه تحریم‌ها که از سوی امریکا تهیه شده بود، چین و روسیه به عنوان دو کشور نزدیک به سیاست‌های پیونگ‌یانگ نیز رای مثبت داده‌اند.
بر اساس این قطع‌نامه، کوریای شمالی هر سال فقط اجازه دارد حدود چهار میلیون بیرل نفت خام و حداکثر ۵۰۰ هزار بیرل فرآورده نفتی مانند پترول و دیزل وارد کند.
قطعنامه جدید همچنان تاکید می‌کند که کارگران این کشور در کشورهای دیگر، باید در ظرف ۲۴ ماه به کشورشان بازگردند که این مسئله می‌تواند ضربه سنگینی بر اقتصاد کوریای شمالی وارد کند.
قطع‌نامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد، دهمین قطع‌نامه تحریمی است که سازمان ملل علیه کوریای شمالی به خاطر آزمایش‌های موشکی آن وضع می‌کند.
آخرین آزمایش موشکی کوریای شمالی در ۲۹ نوامبر یک موشک بالستیک بود که می‌تواند تمام خاک ایالات متحده را هدف قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا