آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

کووید- ۱۹ در افغانستان؛ آمار مبتلایان به ۲۳۳۵ نفر افزایش یافت

سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که در ۲۴ گذشته ۱۶۴ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که در ۲۴ گذشته ۱۶۴ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه امروز جمعه(۱۲ ثور) در یک نشست خبری گفت که با ثبت ۱۶۴ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار بیماران کووید-۱۹ در کشور به دو هزار و ۳۳۵ نفر افزایش یافته است.
همچنان برای نخستین‌بار یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت نورستان نیز در یک شبانه‌روز گذشته ثبت شد و به این ترتیب کرونا در جریان بیش از دو ماه در ۳۴ ولایت کشور گسترش یافته است.
وی گفت ۴۵ نفر در قندهار، ۴۴ نفر در کابل، ۲۴ نفر در هرات، ۱۳ نفر در بغلان، شش نفر در ننگرهار، شش نفر در جوزجان، پنج نفر در کاپیسا، چهار نفر در بامیان، چهار نفر در بادغیس، چهار نفر در بلخ، سه نفر در سمنگان، سه نفر در لغمان، دو نفر در میدان‌وردک، یک نفر در پروان و یک نفر دیگر در نورستان در یک شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا و شناسایی شده‌اند.
به گفته آقای مایار، تاکنون نتیجه آزمایش‌های لابراتوار تشخیص کرونا در ولایت پکتیا اعلام نشده است.
سخنگوی وزارت صحت عامه از جانب دیگر گفت که در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار کووید-۱۹ (دو نفر در بلخ و دونفر دیگر در ننگرهار) جان باخته‌اند و به این ترتیب شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۶۸ نفر رسیده است، میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیش از دو درصد اعلام شده است.
همچنان در یک شبانه‌روز گذشته ۵۰ نفر از بیماران کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند، ۳۱ بیمار در کابل، ۱۳ بیمار در هرات، دو بیمار در لوگر و در ولایت‌های غزنی، بامیان، بغلان و زابل یک – یک بیمار کووید-۱۹ در یک ‌شبانه‌‌روز صحت‌یاب شده‌اند. با ثبت این رقم، شمار بهبودیافته‌گان به ۳۱۰ نفر افزایش یافته است.
وزارت صحت عامه می‌گوید که تاکنون ۲۲۸ کادر درمانی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا