آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

کووید-۱۹ در افغانستان؛ شمار مبتلایان به ۲۴۶۹ تن رسید

وزارت صحت عامه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ مورد مثبت تازه ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده و آمار کلی مبتلایان به این بیماری به ۲۴۶۹ تن افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه امروز شنبه(۱۳ ثور) در یک نشست خبری گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ مورد مثبت تازه‌ ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، جوزجان، قندهار، غزنی، بغلان، لوگر، تخار، غور، زابل و هلمند به ثبت رسیده است.
وی گفت از این میان، ۷۵ مورد در کابل، ۲۳ مورد در هرات، ۱۸ مورد در بلخ، ۱۶ مورد جوزجان، ۱۵ مورد در قندهار، ۱۰ مورد در غزنی و هفت مورد در بغلان تشخیص شده است.
آقای مایار افزود که پنج مورد مثبت دیگر ویروس کرونا در ولایت لوگر، چهار مورد در تخار، سه مورد در غور، دو مورد در زابل و یک مورد هم در هلمند به ثبت رسیده است.
به این ترتیب، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ۳۳ ولایت کشور به دوهزار و ۴۶۹ نفر رسیده است، ولایت‌های کابل، هرات، قندهار و بلخ به ترتیب بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.
از سویی هم، براساس معلومات وزارت صحت عامه، با بهبودی ۲۱ نفر از مبتلایان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۳۱ نفر رسیده است.
از میان ۲۱ نفر، ده نفر در هرات، هشت نفر در هلمند، دو نفر در نیمروز، یک نفر هم در غور بهبود یافته‌اند.
همچنان در شبانه‌روز گذشته، پنج فرد مبتلا به ویروس کرونا (یک- یک نفر در ولایت‌های خوست، کندز، بلخ، قندهار و هرات) جان باخته‌اند، شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور به ۷۳ نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا