آخرین اخبارجهان

کوچک‌ترین کشور جهان با ۳ شهروند


جمهوری مولوسیا، کوچک‌ترین کشور جهان با جمعیتی شامل ۳ نفر و ۳ قلاده سگ است. این کشور در نزدیکی شهر دایتون ایالت نوادای امریکا قرار دارد.
کیوین باو، رییس‌جمهور این ریزکشور است. او دوست دارد با لباس‌های یک دیکتاتور ظاهر شود؛ به همین دلیل، لباس‎های پر زرق و برق نظامی می‎پوشد، عینک آفتابی بزرگ به چشم می‎زند و رفتارهای جدی دارد.
این جمهوری در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. تنها ۶ هکتار مساحت دارد. پایتخت آن «اسپرا»نام دارد که در آن منزل رییس‌جمهور و باغچه‎ها و حیات در جلو و پشت این منزل مسکونی وجود دارد. جالب این‌که در این جمهوری علاوه بر قایق کوچک، یک قطار کوچک نیز وجود دارد که تنها برای کودکان قابل استفاده است و به وسیله برق کار می‌کند.
همچنین افراد برای ورود به جمهوری مولوسیا، نیازمند دریافت ویزا و گذرنامه هستند. ویزا توسط رییس‌جمهور مولوسیا صادر می‎شود و او خود شخصا در گذرنامه‎ها، مهر ورود می‎زند.
جمهوری مولوسیا به امریکا مالیات می‏دهد که از نظر رییس‌جمهور آن، پرداخت کمک به کشورهای خارجی است.
رییس‌جمهور مولوسیا گفته است: شهروندان ریزکشورهای آندورا، لیختن‌اشتاین، سان مارینو، موناکو، سبورگا و هر کشور دیگر به رسمیت شناخته‌شده بوسیله مولوسیا از دریافت ویزا مستثنا است.
این کشور دارای اداره پست، تمبر پستی، پرچم و واحد پول ملی(والورا)، نیروی دریایی و هوایی مستقل خود است.
سایت ویکی پیدیا در مورد مولوسیا نوشته است: جمهوری مولوسیا یک ریزکشور است که تاکنون به جز تعدادی ریز کشور، از سوی هیچ کشور دیگر جهان به رسمیت شناخته نشده است. نام مولوسیا از کلمه «مورو» که در زبان اسپانیایی به معنای تپه کوچک صخره‌ای است گرفته شده‌است.
این جمهوری در سال ۱۹۷۷ با نام جمهوری علیای وولدشتاین تاسیس شد، ۲۰ سال حکومت پادشاهی داشت، بعد به جمهوری دموکرات خلق و سپس در ۱۹۹۹ با انحلال حزب کمونیست و با تغییر عنوان از ریزکشور به کشور، نظام حکومتی آن به جمهوری تغییر یافت.
این جمهوری به وسیله رییس‌جمهور آن «کیوین باو»، با عنوان سرورِ ناو و خادم ملت اداره می‌شود.
در این کشور مصرف برخی مواد غذایی از قبیل پیاز و گربه ماهی و استفاده از برخی کالاها از جمله سلاح گرم، چراغ نئون و هرنوع اقلام وارداتی از تگزاس به استثنای آهنگ‌های «کلی کلارکسون» ممنوع است.
سرود ملی این ریزکشور شامل این کلمات است:«مولوسیا، کشوری در بیابان به وسیله کیوین باو.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا