آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات در باره نشست دوحه:

کوچک سازی بحران افغانستان به موارد محدود سبب طولانی شدن بحران می‌شود

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به نشست اخیر سازمان ملل متحد در باره افغانستان در دوحه، می‌گوید که از نتیجه مثبت آن استقبال می‌کند ولی از نشست بعدی که هنوز آجندای آن معلوم نیست نگران است.

شورای مقاومت ملی در اعلامیه‌ای که روز پنجشنبه(۱۴ثور) منتشر کرده، نتایج نشست دو روزه سازمان ملل متحد را در دوحه مثبت خوانده و از آن استقبال کرده است.

در این اعلامیه گفته شده: قرار گرفتن افغانستان در محراق توجه سازمان ملل متحد و کشورهای جهان، حاکی از رویکرد جدید سازمان ملل متحد و جامعه جهانی نسبت به وضعیت اسفبار کشور ما است.

در بخشی از این اعلامیه تاکید شده که بحران افغانستان سیاسی است و نباید به موضوعات کوچک و فرعی مثل بحران اقتصادی تقلیل داده شود.

اعلامیه افزوده: باور ما این است که قضیه افغانستان مسئله سیاسی است و خرده مسائلی مانند مشکلات اقتصادی بخشی از معضل سیاسی است نه کلیت آن.

این شورا تصریح کرده: کوچک سازی بحران افغانستان به موارد محدود نه تنها مشکلات موجود را حل نمی‌کند که سبب طولانی شدن بحران افغانستان می‌شود.

با این حال، شورای مقاومت ملی برای نجات از مذاکره و گفت‌وگو حمایت کرده و تاکید نموده که ملل متحد در این زمینه نقش بارزی می‌تواند بازی کند.

گفتنی است که نشست سازمان ملل متحد با فرستادگان ویژه کشورهای مختلف و اشتراک نزدیک به ۲۰ کشور و سازمان در باره افغانستان در دوحه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا