آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

کِشت، تولید و استعمال مواد مخدر از نظر اسلام حرام است!

والی بادغیس در دیدار با برخی علمای دین این ولایت، خواستار همکاری آنان در راستای مبارزه با مواد مخدر شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد انور اسحق‌زی، والی ولایت بادغیس، در دیدار با برخی از علمای دین ولایت بادغیس از آنان تقاضا کرد تا اضرار مواد مخدر را مطابق احکام دین از طریق منابر و مساجد با جدیت و قاطعیت به سطح روستاها به آگاهی مردم برسانند و در راستای مبارزه با مواد مخدر همگام و همکار با اداره محلی این ولایت باشند.
آقای اسحق‌زی، فقر اقتصادی و ناامنی را عامل عمده کشت مواد مخدر در این ولایت عنوان نمود.
والی بادغیس، از علمای دین خواست که روزهای جمعه درباره مبارزه با کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در مساجد سخنرانی‌های داشته باشند تا مردم از احکام اسلامی درباره کشت مواد مخدر آگاه شوند.
وی همچنان نقش علمای دین را در این راستا مهم دانسته و افزود که «کشت، تولید و استعمال مواد مخدر از نظر دین اسلام حرام است.»
در همین حال، علمای دین بادغیس تاکید کردند كه كشت، توليد و قاچاق مواد مخدر از دیدگاه دين مقدس اسلام كاملاً ناروا و يك عمل ناشايسته است.
این علمای دینی همچنان افزودند: کسانی‌که دست به چنين اعمالی مي‌زنند، نه تنها خانواده‌هاى خود، بلكه جامعه و بویژه جوانان را نیز با مشكلات جدی مواجه می‌‌سازند.
علمای دینی ولایت بادغیس همچنین وعده دادند كه در باره اضرار مواد مخدر معلومات همه‌جانبه را در برنامه‌های آگاهى عامه به مردم نقاط دوردست این ولایت تبلیغ کرده و مردم آن مناطق را از مشكلات ناشی از كشت، قاچاق و توليد مواد مخدر از دیدگاه دين مبين اسلام باخبر می‌سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا