آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

کیش‌ایر پروازهایش را به افغانستان آغاز کرد

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: شرکت هواپیمایی ایرانی «کیش‌ایر» پس از یک‌سالگی حاکمیت مجدد طا-لبان به افغانستان آغاز کرد.


مسئولان این شرکت هواپیمایی ایرانی با افتتاح پرواز‌های خویش به کابل می‌گویند که انجام پرواز‌ها باعث تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و تجارتی میان افغانستان و ایران خواهد شد.
مولوی عبدالهادی هم‌دان رییس میدان هوایی بین‌المللی کابل روز شنبه (۱۲ سنبله) در مراسم افتتاح پرواز‌‎های «کیش‌ایر» گفت: بعد از یک سال از شکست امریکا شاهد افتتاح پروازهای یک شرکت ایرانی (کیش‌ایر) در افغانستان هستیم که با آغاز این پروازها صفحه جدیدی در روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور باز خواهد شد.


آقای هم‌دان با بیان این که امارت اسلامی روابط بسیار نیک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران دارد گفت: ما به مسئولان شرکت‌ هوایی «کیش‌ایر» اطمینان می‌دهیم که مطابق اصول، تمامی خدمات و امنیت را برای این شرکت در میدان هوایی کابل تامین می‌کنیم.
از سویی هم، رضا نجاری معاون سفارت ایران در کابل گفت: بعد از تحولات سال گذشته در افغانستان امروز شاهد امنیت بهتری در این کشور هستیم و موجودیت امنیت می‌تواند زمینه را برای تعامل کشوری در عرصه‌های مختلف مساعد بسازد.
آقای نجاری با بیان این که رفت و آمد میان ایران و افغانستان بسیار زیاد است گفت: آغاز پرواز‌های شرکت هوایی «کیش‌ایر» یک ضرورت جدی بود تا خدمات بهتری برای مسافران ارائه شود.


وی افزود که ما امیدواریم که این شرکت با جذب مسافران بیشتر از افغانستان پرواز‌های خویش را در سایر شهر‌های این کشور نیز آغاز کند.
این در حالی است که بعد از سقوط دولت پیشین برای مدتی تمام سیستم‌های میدان هوایی بین‌المللی کابل از بین رفته و پروازهای بین‌المللی برای مدت‌ها به صورت کامل متوقف شده بود.
در حال حاضر مسئولان میدان هوایی کابل می‌گویند که سیستم‌های میدان هوایی فعال است و قرار است در آینده نزدیک پروازهای شرکت های عربی نیز به افغانستان آغاز شود.


از سوی دیگر، سید عبدالحکیم جوادی رییس هیئت مدیره شرکت هوایی کیش‌ایر گفت: حمل و نقل میان ایران و افغانستان، مسیر‌ها را درعرصه‌های دیگر نیز باز می‌کنند و امیدواریم که آغاز پرواز‌های کیش‌ایر برای هر دو کشور مفید واقع شده و انسجام‌های بیشتر را بین ایران و افغانستان بر قرار کند.
نصرالله مطیعی مشاور این شرکت هوایی گفت: با انجام پرواز‌ها زمینه‌های تجارتی و فرهنگی میان دو کشور بر قرار شده و رفت آمد‌ها کار ساز و موثر واقع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا