آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سید عباس عراقچی:

گذشته را فراموش نمی‌‏کنیم نگاه ما به آینده است

دو روز پیش سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به کابل آمد و دیروز این شهر را به قصد مزارشریف مرکز ولایت بلخ ترک کرد.

دو روز پیش سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کابل را به قصد شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ ترک کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف، پس از زیارت روضه شریف به ساختمان سابق سرکنسولگری رفت. جایی که دپیلمات‌های این کشور توسط گروه طالبان به شهادت رسیدند.
آقای عراقچی روز گذشته با برخی مقامات کشور از جمله محمد اشرف غنی رییس جمهور در کابل دیدار کرد.
او پس از سفر علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران به کابل آمده و گفته می‌شود که هدف سفر او دیدار با مقامات بلندپایه کشورمان در رابطه به روند صلح است.
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در توییتی در رابطه به شهادت دپیلمات‌های این کشور توسط گروه طالبان در شهر مزارشریف نوشته است:« خون شهدا مسئولیتی سنگین بر دوش همه ما قرار داده است که برای ادای آن خون دل بسیار باید خورد. نگاه ما به آینده است و گذشته را هرگز فراموش نخواهیم کرد.»
این در حالی است که هفته گذشته وزارت خارجه ایران اعلام کرد که شماری از نمایند‏گان گروه طالبان به ایران آمده‏اند تا در مورد روند صلح و جنگ افغانستان رایزنی نمایند.
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران، در حالی که محمد رضا بهرامی سفیر آن کشور در کابل نیز او را همراهی می‌کرد، به مزارشریف رفته و پس از زیارت روضه مبارک از محل شهادت دیپلمات‌های ایرانی دیدار کرد.
گفتنی است که ۹ دیپلمات ایرانی در سال ۱۳۷۷ خورشیدی زمانی که شهر مزارشریف به دست طالبان سقوط کرد، به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا