اجتماعاسلایدشوافغانستان

سرور دانش: امروز هرکسی مزاری را آنچنان معرفی می‌کند که منافعش ایجاب می‌کند

امروز جمعه بیست و دومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری با حضور سران احزاب سیاسی و مقام‌های حکومتی و هزاران شهروند در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست جمهوری با یادبود از کارنامه‌های شهید مزاری تاکید کرد که مردم افغانستان هر روز در خاک و خون کشانده شده و ناامنی‌ها به اوج رسیده است که این وضعیت برای ملت غیرقابل تحمل شده‌است.

آقای خلیلی افزود: برای عبور از این بحران نیاز است که حکومت و مردم افغانستان برای رسیدن به یک مکانیزم مشخص به توافق برسند، در غیر آن هیچ کشوری افغانستان را در راستای صلح و ثبات همکاری نخواهد کرد.

در همین حال،

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری،با اشاره به کارنامه سیاسی و مبارزاتی آقای مزاری گفت: آنچه امروز از چهره شهید مزاری ترسیم می‌شود غیر از مزاری واقعی است. امروز هرکسی مزاری را آنچنان معرفی می‌کند که خود می‌خواهد و منافعش ایجاب می‌کند.

، آقای دانش همچنان به توزیع تذکره‌های الکترونیکی و برگزاری انتخابات تاکید کرد.

وی افزود که در آینده نزدیک تذکره‌های الکترونیکی توزیع شده و انتخابات پارلمانی نیز در سال جدید خورشیدی برگزار خواهد شد.

همچنان، عمر داوودزی، رییس کمیسیون روابط بین‌الملل شورای حراست و ثبات افغانستان در این مراسم گفت که دولت افغانستان باید برای تامین صلح و ثبات در کشور لویه جرگه را برگزار کند.

وی، تاکید کرد که در شرایط کنونی وحدت اقوام افغانستان، بهترین گزینه برای شکست دشمنان مردم افغانستان خواهد بود.

آقای داوود زی خواستار لغو شورای عالی صلح از سوی حکومت شد و افزود: ناامنی‌ها در سراسر کشور به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و حکومت نه در عرصه جنگ و نه در عرصه گفت‌وگوهای صلح دستاوردی نداشته و هر دو به بن‌بست رسیده است.

وی، حکومت وحدت ملی را ناکارا عنوان کرد و خواستار برگزاری لویه جرگه شد.

داود زی همچنان گفت: اکنون با گذشت بیشتر از دو سال، حکومت وحدت ملی در تامین امنیت ناکام مانده است، پس لازم است تا حکومت افغانستان از طریق برگزاری لویه جرگه به ملت افغانستان مراجعه کند تا راه حل بنیادی برای ختم جنگ در کشور جستجو شود.

در همین حال، اما رییس‌جمهور غنی در پیامی به مناسبت شهادت عبدالعلی مزاری گفت که با انجام حملات تروریستی اخیر در پایتخت، دیگر هیچ ابهامی از مبارزه در برابر ترویزم وجود ندارد و مردم افغانستان با حفظ دستاوردهای سال‌های گذشته، هرگز به عقب برگشت نخواهند کرد.

گفتنی است که شهید عبدالعلی مزاری، بیست و دو سال پیش از امروز، با ۶ تن از همراهانش در ولسوالی چهارآسیاب کابل، به دست گروه طالبان به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا