آخرین اخبارافغانستان

گردهمایی اعتراضی مردم مقابل کلینیک حکیم الکوزی

پس از آن که وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که فعالیت کلینیک حکیم الکوزی برای تطبیق نکردن موارد صحی متوقف شده است، برخی باشندگان کابل مقابل این کلینیک دست اعتراض زدند.

پس از آن که وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که فعالیت کلینیک حکیم الکوزی برای تطبیق نکردن موارد صحی متوقف شده است، برخی باشندگان کابل مقابل این کلینیک دست اعتراض زدند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت صحت عامه امروز یک شنبه(۱۱جوزا) طی خبرنامه‌ای گفت که فعالیت کلینیک حکیم الکوزی به دلیل رعایت نشدن موارد صحی متوقف شده است. پس از آن شهروندان کابل به خاطر دریافت واکسین کرونا مقابل کلینیک وی دست به اعتراض زدند.


مردم با اعتراض به متوقف شدن فعالیت کلینیک حکیم الکوزی می‌گویند: به حکیم الکوزی اجازه فعالیت داده شود، کلینیک سبحان باید باز گردد.
این در حالیست که وزارت صحت عامه کلینیک سبحان را به خاطر این که جواز رسمی نداشت، بسته کرده بود.
وزارت صحت عامه در خبرنامه‌اش گفته است که هيئت مشترک پس از بررسی همه جانبه موضوع و بازدید از کلینیک مذکور تصریح کرده که این کلینیک جواز فعالیت رسمی از وزارت صحت عامه ندارد و بشکل خودسرانه فعالیت دارد، در کلینیک حکیم الکوزی هیچ کارمند مسلکی صحی وجود ندارد، (حکیم الکوزی) هیچ سند علمی و جواز تهیه و ساخت ادویه یونانی را ندارد، ترکیب ادویه که شخص مذکور ادعای ساخت آن را دارد، نامعلوم و نامشخص می باشد، هیچ نوع طرزالعمل صحی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در داخل و خارج کلینیک مراعات نمی‌گردد.
وزارت صحت عامه گفته است که فعالیت کلینیک وی به دلیل تجمع افراد ملوث و مشکوک و همچنان به منظور جلوگیری از ازدحام و انتشار ویروس به سایر نقاط، متوقف گردیده و از مواد تهیه شده توسط او، نمونه برداری شد تا در لابراتوارهای تشخیصیه و کنترول اداره ملی تنظیم ادویه بررسی شود.
همچنان در این اعلامیه وزارت صحت عامه آمده است که نتیجه لابراتواری بزودی با مردم شریک ساخته شده و تا آن وقت، تمام فعالیت‌های کلینیک حکیم الکوزی متوقف می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا