آخرین اخبارافغانستان

گروه بین‌الملل بحران: ۲۰۱۸؛ سال پرآشوب برای افغانستان است

گروه بین المللی بحران (ICG) با نشر گزارشی گفته است که جنگ در افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی تشدید خواهد شد، زیرا دولت افغانستان موفق نشد انتخابات را در زمان معین آن برگزار کند و رییس جمهور غنی از سوی منتقدان‌اش، متهم به انحصار قدرت است.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس این گزارش، استراتژی جدید ایالات متحده با موانع جدی مواجه است. افزایش حملات بالای گروه طالبان ممکن دستاوردهای تاکتیکی داشته باشد، اما بعید است که دوره جنگ یا انگیزه‌های شورشی را که در محلات ریشه دوانده، تغییر دهد. علاوه بر این، بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، طالبان توانستند در مقابل بیش از ۱۰۰ هزار نیروی ایالات متحده ایستادگی کنند.
طبق این گزارش، تلفات ناشی از میدان‌های نبرد هم اراده رهبران طالبان را برای مذاکره تحت تاثیر قرار نداده است.
گروه بین‌الملل بحران در تماس با راهبرد جدید امریکا نوشته است، این راهبرد جدید، همچنین تغییرات منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تا کنون دیپلماسی منطقه‌ای ایالات متحده بر فشار بالای پاکستان تمرکز دارد. با این حال بعید به نظر می‌رسد باعث تغییر در حمایت اسلام‌آباد ازشورشیان شود.
بخش دیگر این گزارش بر انتخابات افغانستان متمرکز بود که فرصت عملیات نظامی علیه تروریستان را می‌گیرد.
در گزارش آمده است: از سال ۲۰۰۴ میلادی تمام انتخابات به نوعی با بحران روبرو شده است و اختلافات سیاسی میان اشرف غنی و منتقدان‌اش، بسیار شدید است، زیرا اشرف غنی توسط منتقدان‌اش، متهم به انحصار قدرت در دست چند مشاور است.
این گزارش متحدین ایالات متحده را در افغانستان به منظور ایجاد یک مولفه سیاسی دیپلماتیک در استراتژی امریکا تشویق می‌کند. چنانچه، این استراتژی زمینه خشونت‌ها را بیشتر فراهم می‌سازد.

بر اساس این گزارش، هزینه نزاع‌های پیش‌رو را غیرنظامیان افغان خواهد پرداخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا