آخرین اخبارجهانسیاست

گروه تماس افغانستان-سازمان همکاری شانگهای احیا شد

خبرگزاری دید: وزیر خارجه روسیه می‌گوید که وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای روی احیای گروه تماس این سازمان با افغانستان به توافق رسیدند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اشاره به سیاست خارجی جدید کشورش گفته است که مفهوم سیاست خارجی این کشور بر نقش سازمان همکاری شانگهای به عنوان مرکز نظم جهانی چندقطبی در حال ظهور تاکید دارد.

لاوروف که برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازمان شانگهای به پاناجی ایالت گوای هند سفر کرده بود در پی نشست روز گذشته خود گفت که شرکت کنندگان در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) با احیای کار گروه سازمان همکاری شانگهای-افغانستان موافقت کرده‌اند.

دیپلمات ارشد روسیه گفته است: امروز، توافق کردیم که گروه تماس سازمان همکاری شانگهای-افغانستان را احیا کنیم.

در همین حال، تلاش‌ها برای رعایت حقوق بشر، تضمین امنیت در خاک افغانستان و ریشه‌کن کردن تهدیدات تروریزم و قاچاق مواد مخدر تبادل نظر کردند.

 وی با بیان اینکه همه متحدان [گروه] شانگهای در مواضع خود اتفاق نظر دارند، ابراز اطمینان کرده که پیشنهاد احیای کار گروه تماس اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سال ۲۰۱۶ برای ادغام سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اوراسیا و آسه‌‌آن اشاره کرده است.

لاوروف در اخیر گفته است: همه اینها به تلاش زیادی نیاز دارد، اما خط کلی از قبل ایجاد شده است و این روند در حال حرکت است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا