آخرین اخبارسیاستمنطقه

گروه جهانی بحران خواستار ایجاد «خط تیلفون سرخ» میان امریکا و ایران شد

به دنبال افزایش دوباره تنش‌ها میان امریکا و ایران در خلیج فارس، گروه بین‌المللی بحران مستقر در بلژیک، خواستار ایجاد خط تیلفونی سرخ میان تهران و واشنگتن شد.

به دنبال افزایش دوباره تنش‌ها میان امریکا و ایران در خلیج فارس، گروه بین‌المللی بحران مستقر در بلژیک، خواستار ایجاد خط تیلفونی سرخ میان تهران و واشنگتن شد.
به نق از یورونیوز، این درخواست پس از توییت تهدیدآمیز اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا علیه ایران مطرح می‌شود.
او روز چهارشنبه اعلام کرد که به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده است تا در صورت ایجاد مزاحمت از سوی قایق‌های ایرانی، آن‌ها را نابود کند.
نیروی دریایی امریکا روز ۱۵ اپریل (۲۷ حمل) با انتشار بیانیه‌ای قایق‌های ایران را به انجام «مانورهای خطرناک و تحریک آمیز در نزدیکی کشتی‌های ایالات متحده» متهم کرده بود.
حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران ایران در واکنش به تهدید دونالد ترامپ اعلام کرد که اگر نیروی دریایی امریکا برای شناورهای ایران «مخاطره» ایجاد کند مورد هدف قرار گرفت.
«گروه بین المللی بحران» در واکنش به اوج گیری دوباره تنش‌ها بین ایران و امریکا ضمن ابراز نگرانی از احتمال درگیری بین دو طرف خواستار برقراری یک کانال ارتباطی نظامی بین تهران و واشنگتن شده است. این کانال ارتباطی نظامی در واقع یک راه ارتباطی مانند «خط تیلفون سرخ» خواهد بود که امریکا و اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد برای جلوگیری از مناقشه اتومی از آن استفاده می‌کردند.
اندیشکده «گروه بین المللی بحران» پیشنهاد کرده است که کشور عمان که رابطه خوبی با تهران و واشنگتن دارد نقش «خط تیلفون سرخ» را ایفا کند. مقامات عمان پیش از این اعلام کرده بودند که در صورت درخواست ایران و امریکا حاضر به میانجیگری بین دو طرف هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا