آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

گروه حمایت از زنان افغانستان به رییس جدید یوناما: از حقوق زنان محافظت کنید!

خبرگزاری دید: گروه حمایت از زنان افغانستان از رییس جدید یوناما در افغانستان خواسته‌اند که از حقوق زنان این کشور محافظت کند.


گروه حمایت از زنان افغانستان با انتشار توییتی در مورد انتصاب رییس جدید یوناما، از او خواسته است که امید را برای مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران زنده کند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه رزا اوتونبایوا دیپلمات و سیاستمدار سابقه‌دار قرقیزستانی را به عنوان نماینده ویژه جدید خود برای افغانستان و رییس هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) تعیین کرد.
رزا اوتونبایوا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ رییس ‌جمور قرقیزستان بود و سه بار هم به عنوان وزیر خارجه این کشور کار کرده است.
خانم اوتونبایوا به جای دیبورا لاینز ریاست یوناما را به عهده گرفته است.
ماموریت دیبورا لاینز نماینده پیشین دبیر کل سازمان ملل در افغانستان در ماه جوزا به پایان رسید.
در جریان دو سالی که خانم لاینز رییس دفتر یوناما بود، افغانستان با سرعت دچار تحولات بزرگی شد. او در زمان سقوط دولت افغانستان به دست طا-لبان و هرج و مرج پس از فروپاشی دولت در افغانستان دفتر یوناما را رهبری می‌کرد.
خانم لاینز در مصاحبه‌ای گفته بود او بیش از هر مقام غربی دیگر با مقامات طا-لبان ملاقات کرده است. یوناما در زمستانی که گذشت نقش تعیین‌کننده‌ای در جلب و توزیع میلیون‌ها دالر کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم افغانستان داشت.
روندی که با انتقادهای بسیاری به همراه بود.
یوناما همچنین متهم شده است که در ماه‌های گذشته در برابر بسیاری از گزارش‌های نقض گسترده حقوق بشری مردم افغانستان سکوت اختیار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا