آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

گروه خونی نزدیک به نیم ارتش افغانستان معلوم نیست

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید، که از ۱۷۱ هزار سرباز ارتش ملی افغانستان و اعضای وزارت دفاع، فقط ۹۴ هزار نفر آنان گروه خونی شان مشخص و گروه خونی ۷۷ هزار نفر دیگر در مرکز منابع بشری وزارت دفاع ثبت نشده که ۴۵ درصد این افراد را تشکیل می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، در گزارش این نهاد که به تازگی نشر شده، آمده که آنان دریافته‌اند که وزارت دفاع به دلیل نداشتن امکانات لازم، جمع‌آوری نمونه خون و مشخص کردن گروه خونی سربازانی را که تازه استخدام می‌شوند، متوقف کرده است.
سیگار افزوده که یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که از جنوری تا جولای سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۱۵ هزار سرباز به ارتش ملی افغانستان جذب شده‌اند که تست خون از آن‌ها گرفته نشده‌است.
این نهاد افزوده که ممکن است، گروه‌های خون که در مرکز منابع بشری وزارت دفاع افغانستان ثبت شده نیز نادرست باشد؛ زیرا شمار زیادی از سربازان دارای گروه خونی مشابه هستند.
سیگار افزوده که دولت افغانستان از نوع گروه خون سربازان و بیماری‌های مسری که سربازان به آن مبتلا هستند، آگاهی ندارد.
این نهاد دریافته که تمام اطلاعات بهداشتی ثبت شده سربازان و اعضای وزارت دفاع افغانستان نیز غیر قابل اعتماد و نادرست است و این به چالشی برای درمان بیماری سربازان تبدیل شده است.
سیگار افزوده که ایجاد یک سیستم معتبر و قابل دسترس برای اطمینان از اینکه گروه خون سربازان به درستی تعیین شده است، باعث اطمینان از تزریق گروه خونی مرتبط به سربازان می‌شود، برای سلامتی سربازان و پایداری ارتش ملی افغانستان نیز مهم است.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با رد این گزارش به بی‌بی‌سی گفت که تمام سربازانی‌که استخدام می‌شوند گروه خونی آنان چک و بعد به مراکز آموزشی و واحدهای نظامی فرستاده می‌شوند و در عین حال گزارش تازه سیگار را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا