آخرین اخبارافغانستانسیاست

گروه طالبان از علما خواست در نشست اندونیزیا شرکت نکنند

قرار است در آینده نزدیک نشست سه جانبه میان علمای اندونیزیا، افغانستان و پاکستان در مورد حل قضایای صلح و جنگ افغانستان و مبارزه با تروریزم منطقه‌ای در کشور اندونیزیا برگزار گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان با انتشار خبرنامه‌ای از علمای افغانستان خواسته‌اند تا در این نشست صلح شرکت نکنند.
اما شورای عالی صلح افغانستان به اظهارات طالبان واکنش نشان داده و از طالبان خواست که در یک مناظره دینی با علما حاضر شوند.
براساس منابع خبری افغانستان، سید احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح گفته وقتی طالبان می‎خواهند که موضوع حضور علما را در اندونیزیا بایکات ‎کنند، در این صورت ما از طالبان می‎خواهیم که بیایند مناظره‎ علمای‌شان را با علمای افغانستان و علمای هر کشور اسلامی که انتخاب می‎کنند برگزار بکنند.
در همین حال، شورای علمای کابل اعلام کرد که علمای افغان در این نشست شرکت خواهند کرد و گروه طالبان هم از نشست‌های صلح باید حمایت کند.
این خواست طالبان در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش ارگ در نشست « پروسه کابل۲» طرح صلحی را به جهان عرضه کرده و از طالبان خواست که به پای میز مذاکره حاضر شوند.
این طرح صلح تاکنون از سوی طابان پاسخ مثبت دریافت نکرده است، ولی گلبدین حکمتیار از تلاش‌هایی گفته بود که بر مبنای آن برخی مناطق باید به طالبان داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا