آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

گروه طالبان از پایان مذاکرات با امریکا و امضای توافق صلح تا چند روز دیگر خبر داد

گروه طالبان به تازگی اعلام نموده است که گفت‌وگوهای این گروه با امریکا خاتمه یافته و تا چند روز توافقنامه صلح نهایی شده و امضا خواهد شد.

گروه طالبان به تازگی اعلام نموده است که گفت‌وگوهای این گروه با امریکا خاتمه یافته و تا چند روز توافقنامه صلح نهایی شده و امضا خواهد شد.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز دوشنبه (۲۸ دلو) گفته که توافقنامه صلح با امریکا تا پایان ماه فبروری امضا خواهد شد.
آقای شاهین گفت هر دو طرف قرار است اعلامیه‌های جداگانه‌ای را منتشر کنند که در آن تاریخ امضای توافقنامه نیز تعیین شده است.
انتظار می‌رود با امضای این سند، زمینه مذاکرات بین‌الافغانی فراهم شود و امریکا خروج نیروهایش را از افغانستان آغاز کند.
مذاکرات میان امریکا و گروه طالبان برای دست‌یابی به توافق صلح بیش از یک سال طول کشیده است.
پیش از این مقامات ارشد امریکایی از امضای احتمالی توافقنامه صلح با طالبان در آینده نزدیک خبر داده بودند.
دو روز قبل ارگ به نقل از مایک پمپئو وزیر خارجه و مارک اسپر وزیر دفاع امریکا اعلام کرده بود که توافق با طالبان احتمالاً هفته‌های آینده نهایی خواهد شد.
این دو مقام‌ ارشد امریکایی گفته‌ بودند که هیج یک از بندهای توافقنامه آمریکا و طالبان بدون شرط نیست و طالبان حاضر شده‌اند که از جنگ و خشونت دست بردارند و جامعه کثرت گرا را بپذیرند.
چند روز قبل مارک اسپر وزیر دفاع امریکا گفته بود که به زودی توافقنامه هفت روزه کاهش خشونت‌ها بین امریکا و طالبان در افغانستان اجرا خواهد شد و بلافاصله سربازان امریکایی این کشور را ترک خواهند کرد.
آقای اسپر گفت «رسیدن به یک توافق سیاسی بهترین راه حل برای افغانستان است و پیشرفت‌هایی در این زمینه هم حاصل شده که به زودی اعلام خواهیم کرد».
ساعاتی بعد از آقای اسپر مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا گفت در روزهای اخیر در مذاکرات صلح با طالبان «پیشرفت خیلی مهمی» به دست آمده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا