آخرین اخبارامنیت و حوادثجهانسیاست

سناتور امریکایی:

گروه طالبان بر جنگجویانش کنترول کامل ندارد

مایکل والتز قانون‌گذار جمهوری‌خواه امریکایی می‌گوید که به‌خاطر پیشرفت در روند مذاکرات صلح افغانستان، «آتش‌بس و کاهش خشونت» از جانب طالبان یک امر ضروری است.

مایکل والتز قانون‌گذار جمهوری‌خواه امریکایی می‌گوید که به‌خاطر پیشرفت در روند مذاکرات صلح افغانستان، «آتش‌بس و کاهش خشونت» از جانب طالبان یک امر ضروری است.
او در مصاحبه با صدای امریکا گفت که طالبان احتمالاً توانایی کنترول فرماندهان و جنگجویان خود را نداشته و نگرانند که اگر آتش‌بس را بپذیرند، ممکن است نتوانند مانع حملات برخی از این جنگجویان شوند.
با این حال، او مدعی شد که طالبان نشان داده‌اند که روابط‌شان را با گروه‌های هراس‌افکن و شبکه حقانی قطع کرده‌اند.
این در حالی است که پیشتر لیندسی گراهام دیگر سناتور ایالات متحده نیز به روز دوشنبه (۲۵ قوس) در کابل گفت که طالبان نمی‌توانند یک نیروی قابل اعتماد ضد تروریزم در برابر القاعده و داعش باشند.
مایکل والتز همچنین برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در افغانستان را نشانه‌ای از دموکراسی عنوان کرده و در اشاره به طولانی‌شدن اعلام نتایج انتخابات، از همه جوانب خواسته تا نتایج و خواست مردم را بپذیرند و به‌خاطر کشورشان کنار بیایند.
این قانون‌گذار امریکایی در عین حال، فساد را در افغانستان یک مشکل بزرگ عنوان کرده ‌است.
مایکل والتز در واکنش به گزارش اخیر روزنامه واشنگتن‌پُست در مورد جنگ ١٨ ساله ایالات متحده در افغانستان، ضمن پذیرفتن مشکلات در این جنگ، گفته‌ است که در این مدت افغانستان شاهد پیشرفت‌های چشمگیر نیز بوده‌ است.
در یک گزارش تحقیقی روزنامه واشنگتن‌پُست که هفته گذشته نشر شد، آمده‌ است که مقام‌های امریکایی در مورد جنگ افغانستان به مردم معلومات گمراه‌کننده ارا‌ئه کرده‌ اند.
پس از آن، چند رسانه دیگر نیز ادعای مشابهی را مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا