آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

دانش:

گروه طالبان به هیچ تعهدی در روند صلح عمل نکرده است

معاون دوم ریاست جمهور می‌گوید که گروه طالبان به هیچ یک از تعهداتش برای صلح عمل نکرده، در حالی که دولت در این راستا گام‌های اساسی برداشته است.


به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز دوشنبه(۲۲جدی) در دیدار با «چوی تای هو» سفیر جدید کوریای جنوبی مقیم کابل، بر توسعه روابط اقتصادی میان بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.
در این دیدار، معاون دوم رییس جمهور همکاری‌های فرهنگی میان افغانستان و کوریای جنوبی را مهم و مؤثر خواند و وعده سپرد که دولت افغانستان و وزارت اطلاعات و فرهنگ برای تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور و ایجاد زمینه برای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کوریای جنوبی در افغانستان همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.
معاون رییس جمهور در خصوص گفت‌وگوهای صلح ابراز داشت که دولت افغانستان برای انجام حسن نیت و اعتماد سازی در راستای پروسه صلح، گام‌های اساسی برداشت، اما طالبان به هیچ یک از تعهدات خود تاکنون عمل نکرده است.
وی افزود که تاکنون میان طالبان و گروه‌های تروریستی رابطه مستقیم وجود دارد و گروه طالبان بر خشونت و کشتار شهروندان افغانستان همچنان ادامه داده است.
در این دیدار، چوی تای هو سفیر جدید کوریای جنوبی مقیم کابل گفت که دولتش به صورت همه جانبه از نظام سیاسی افغانستان و دستاوردهای مردم افغانستان حمایت می‌کند و برای به موفقیت رسیدن پروسه صلح، بر کاهش خشونت‌ها از جانب طالبان تأکید دارد.
سفیر جدید کوریای جنوبی وعده سپرد که با کم شدن شیوع ویروس کرونا، زمینه و تسهیلات لازم را میان سکتور خصوصی و تاجران دو کشور افغانستان و کوریا فراهم خواهد ساخت تا روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور افزایش یابد.
وی همچنین گفت که دولت کوریا در سال پیش رو یک مرکز فرهنگی را برای تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور در ولایت بامیان راه اندازی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا