آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی:

گروه طالبان هنوز با سایر گروه‌های تروریستی رابطه دارد

براساس توافق‌نامه صلح امریکا و گروه طالبان که در دهم حوت سال گذشته به امضا رسید، این گروه باید روابط خود را با شبکه القاعده قطع کرده و با سایر گروه‌های تروریستی مبارزه کند؛ اما، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان هنوز هم با سایر گروه‌های تروریستی رابطه دارند.

به گزارش خبرگزاری دید، احمدضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، امروز، سه‌شنبه (۲۵ سنبله) در نشست عمومی مجلس بزرگان صحبت می‌کرد، گفت که براساس معلومات و شواهد ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، گروه طالبان «کمافی‌السابق» با سایر گروه‌های تروریستی روابط دارد.
سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی ضمن اشاره به جنگجویان آزادشده گروه طالبان از زندان‌های دولتی، اضافه کرد که اکنون تعدادی از این جنگجویان دوباره به میدان‌های جنگ برگشته‌اند و در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می‌جنگند.
آقای سراج همچنان به دفع پلان‌های گروه‌های تروریستی از سوی نیروهای امنیتی اشاره کرده و گفت: از آغاز سال روان تاکنون حدود ده‌هزار حمله‌ خرد و بزرگ «دشمنان مردم افغانستان» و عمدتاً طالبان دفع شده و پلان‌های آنان نیز به خاطر سقوط تعدادی از ولایات کشور خنثا شده است.
سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در بخشی از صحبت‌هایش بااشاره به شکست گروه تروریستی داعش تصریح کرد که مراکز اصلی سوق و اداره‌ی این گروه در ولایت ننگرهار منهدم شده است، ولی هنوزهم تعدادی از گروپ‌های کوچک این گروه دست به حملات چریکی می‌زنند. او اما تأکید کرد که تلاش‌ها برای از بین بردن آن‌ها نیز جریان دارد.
ریاست عمومی امنیت ملی در حالی از این روابط پنهان طالبان با سایر گروه‌های تروریستی پرده برمی‌دارد که براساس توافق‌نامه صلح امریکا و گروه طالبان که در دهم حوت سال گذشته در دوحه به امضا رسید، این گروه باید روابط خود را با سایر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده قطع کرده و همچنان با گروه داعش مبارزه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا