آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

گروه طالبان هیئت ۱۴ نفری برای مذاکرات صلح تعیین کرد

گروه طالبان امروز (سه‌شنبه، ۲۳ دلو) اعلام کرده است که این گروه برای مذاکرات صلح با هیئت گفت‌وگوکننده‌ امریکایی روی صلح افغانستان، یک هیئت ۱۴ نفری تعیین کرده است.

گروه طالبان امروز (سه‌شنبه، ۲۳ دلو) اعلام کرده است که این گروه برای مذاکرات صلح با هیئت گفت‌وگوکننده‌ امریکایی روی صلح افغانستان، یک هیئت ۱۴ نفری تعیین کرده است.
در اعلامیه‌ این گروه، جریان مذاکرات «خوب» توصیف شده و آمده است که برای اهمیت این موضوع، ملا برادر آخوند، معاون سیاسی طالبان به دستور ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه یک هیئت ۱۴ نفری را تعیین کرده است.
گروه طالبان گفته است که ریاست این گروه را شیرمحمد عباس استانکزی، رییس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر بر عهده دارد و مولوی ضیاءالرحمن، مولوی عبدالسلام حنفی، شیخ شهاب‌الدین دلاور، ملا عبداللطیف منصور، ملا عبدالمنان عمری، مولوی امیرخان متقی و ملا محمد فاضل مظلوم از اعضای این تیم مذاکره‌ کننده‌اند.
از سویی هم، به نقل از اعلامیه‌ این گروه، ملا خیرالله خیرخواه، مولوی مطیع‌الحق، ملا محمدانس حقانی، ملا نورالله نوری، مولوی محمدنبی عمری و ملا عبدالحق وثیق از دیگر اعضای این تیم گروه طالبان می‌باشند.
گفتنی است که ملا محمد انس حقانی در حال حاضر در زندان امنیت ملی به سر می‌برد و گروه طالبان خواستار آزادی او شده و گفته است «او باید آزاد شود و فعالیتش را در تیم مذاکراتی آغاز کند»
این در حالی است که زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان دور پنجم سفرهایش را روی صلح افغانستان روز یک‌شنبه (۲۱ دلو) آغاز کرد و قرار است تا نهم ماه حوت سال جاری خورشیدی ادامه یابد.
پیشتر وزارت خارجه‌ امریکا در اعلامیه‌ای گفته بود که نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ برای صلح افغانستان و هیئت همراهش در مورد روند صلح، با حکومت افغانستان نیز مشوره خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا