آخرین اخبارافغانستانسیاست

گروه ۵۰ نفر هیئت پاکستانی برای گفت‌وگو با طا-لبان آن کشور به کابل آمده است

خبرگزاری دید: جرگه رهبران قبیله‌ای برجسته و نمایندگان منتخب پاکستان با رهبران تحریک طا-لبان پاکستانی ملاقات کردند. سراج‌الدین حقانی وزیر امور داخله طا-لبان افغان این گفت‌وگوها را تسهیل می‌کند.

گروه ۵۰ نفر هیئت پاکستانی برای گفت‌وگو با طا-لبان آن کشور به کابل آمده است

به نقل از نیوز انترنشنل، بیش از ۵۰ بزرگ قبیله‌ای که روز گذشته وارد کابل شده‌اند با رهبران تحریک طا-لبان پاکستانی ملاقات کرده و این گفت‌وگوها امروز پنجشنبه(۱۲ جوزا) نیز ادامه خواهد داشت.
بر بنیاد این گزارش، رهبران تحریک طا-لبان پاکستان گزارش‌ها در مورد توافق روی آتش‌بس به مدت نامحدود را رد کرده و گفته‌اند که آن‌ها به تیم مذاکره‌کننده پاکستان اطمینان داده‌اند که در جریان مذاکرات روند صلح، هیچ حمله‌ای انجام ندهند.
با این حال، خواسته‌های مختلفی در نشست‌ها بیان شده که توافق روی برخی آن دشوار به نظر می‌رسد.
یک منبع که از این گفت‌وگوها آگاهی دارد، گفته است: تیم‌های مذاکره کننده روی بسیاری خواسته‌ها به توافق رسیده و وعده‌ داده‌اند تا اقدامات عملی را برای رسیدگی به این موضوعات انجام دهند، اما برخی خواسته‌ها دشوار به نظر می‌رسد و به همین دیلیل آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که از بزرگان قبیله‌ای پاکستان کمک بگیرند.
گفته می‌شود که سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت موقت طا-لبان گفت‌وگوها بین پاکستان و طالبان پاکستانی را تسهیل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا