آخرین اخباراجتماع

گریز مجرمین از قانون خطرناک‌تر از تریاک و تروریزم است

جوانان و فعالان مدنی مزار شریف با نمایش صحنه قتل فرخنده، و نیز تقاضای مجازات جنایت‌کاران این رویداد، دومین سالروز قتل فرخنده را تجلیل کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، ده‌ها تن از فعالان مدنی، جوانان و فرهنگیان ولایت بلخ طی یک گردهمایی اعتراضی، به مناسبت دومین سالروز قتل مظلومانه فرخنده، خواستار مجازات عاملین این قضیه شدند.
این همایش در سه بخش، سخنرانی، نقاشی و اجرای زنده صحنه وقوع حادثه، تنظیم شده بود .
داکتر نجیب پیکان، عضو نهاد جامعه مدنی بلخ، مرگ فرخنده را لکه‌ی ننگ و بدنامی برای جامعه افغانستان دانست.
وی هدف از برگزاری این همایش را دادخواهی برای قربانیان خشونت‌ها دانسته و گفت: تا زمانی که مجرمین و عاملین قضیه فرخنده و دیگر قضایای مشابه مجازات نشوند، این اعتراضات ادامه خواهد داشت.
آقای پیکان همچنان ضمن ابراز نگرانی از مبهم‌ماندن قضیه فرخنده و عدم مجازات قاتلین، گفت: در حال حاضر، گریز و معافیت مجرمین از قانون و عدالت، خطرناک‌تر از تریاک و تروریزم است.
وی تاکید کرد که ممکن است خاموشی دولت در قبال این قضایا منجر به خیزش‌های مردمی شود .
شبنم شریفی، یکی از بازیگران تئاتر، که نقش فرخنده را بازی می‌کرد، عدم مجازات قاتلین فرخنده را جای ننگ و شرم برای دولت و مسئولین دانست.
وی بدین باور است که مبارزه با خشونت با شعار نه بلکه باید با عمل همراه باشد.
آمنه کوهستانی، هماهنگ‌کننده برنامه مذکور گفت: با این‌که دو سال از قضیه فرخنده می‌گذرد، اما عاملین این قضیه دردناک تا هنوز مجازات نشده‌اند.
به باور وی، عدم مجازات مجرمین سبب افزایش رعب و وحشت در میان جامعه، بخصوص زنان می‌شود .
این در حالیست که در ۲۹ حوت سال ۱۳۹۳ ، فرخنده، خانم ۲۷ ساله که اتهام نادرست سوزاندن قران بالایش وارد شده بود، در نزدیکی«مسجد شاه دو شمشیره» شهر کابل، به شکل فجیعانه و بی‌رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کشته شد.
گفتنی است که در پیوند به این حادثه ۱۳ تن متهم شناخته شده‌اند، اما تا هنوز مجازات نشده‌اند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا