آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانسیاست

گزارش‌گران بی‌مرز: ملل متحد برای حفاظت از خبرنگاران اقدام فوری کند

خبرگزاری دید: سازمان گزارشگران بی‌مرز در نامه‌ای به ریچارت بنت گزارشگر سازمان ملل متحد در امور وضعیت حقوق بشر در افغانستان خواست از آزادی رسانه‌ها و آزادی اطلاع‌رسانی و خبرنگاران حفاظت و حمایت کند.

گزارش‌گران بی‌مرز

گزارشگران بدون مرز به تازگی در بیانیه‌ای گفت که در هفته‌های گذشته بازداشت‌های خودسرانه افزایش یافته‌ و فضای ترس و وحشت بر رسانه‌ها سایه افکنده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل به تاریخ ۷ حمل ۱۴۰۱، ریچارد بِنت پژوهشگر و کنشگر شناخته‌شده را به عنوان گزارشگر ويژه برای بررسی وضعیت حقوق بشر افغانستان برگزید.
گزارشگران بی‌مرز در نامه‌ای به این گزارشگر با توضیح وضعیت آزادی رسانه‌ها خواهان اقدام فوری وی برای حمایت از خبرنگاران و آزادی رسانه‌ها در افغانستان شد.
در این بیانیه آمده است: در ماه‌های اخیر سخت‌گیری‌ها و محدویدت بیشتری بر آزادی رسانه‌ها اعمال شده است و بازداشت‌های خودسرانه افزایش یافته اند.
گفتنی است که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طا-لبان و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ به تاریخ ۱۴ دلو اعلام کرده بود که قانون رسانه‌های دولت پیشین همچنان قابل اجرا است و مشکلی وجود ندارد، کمیسیون تخلفات رسانه‌ای به زودی تشکیل می‌شود تا موضوعات مربوط به خبرنگاران در آن حل ‌شود.
آنتوان برنارد مدیر بخش جلب حمایت جهانی و راهبرد حقوقی گزارشگران بدون مرز گفته است: بازداشت‌ها و فشار بر رسانه‌ها بیشتر شده است. وضعیت جهانی نباید مانعی برای توجه به وضعیت افغانستان شود. ما از ریجارد بِنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌خواهیم حمایت همه جانبه‌ای برای حمایت از روزنامه‌نگاری آزاد، کثرت‌گرا و مستقل در افغانستان جلب کند.
این در حالی است که به تازگی نشر و پخش شماری از رسانه‌های جهانی از طریق رسانه‌‌های داخلی ممنوع شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا