آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

گزارش ریچارد بنت در باره وضعیت حقوق بشر در افغانستان از سوی طا-لبان محکوم شد

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه امارت اسلامی در واکنش به گزارش ریچارد بنت گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، گفته‌ است که این گزارش به هدف ایجاد فاصله میان افغانستان و جهان و بدنام کردن یک نظام اسلامی ارائه شده است.


وزارت امور خارجه امارت اسلامی، گزارش بنت را غیر قابل اعتماد خوانده و به ‌شدت محکوم کرده است.
ریچارد بنت چهارشنبه‌شب با ارائه گزارشی از سفر خود به افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل، درباره‌ وضعیت حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.
او گفت که عقب‌گرد عمیقی در زمینه حقوق زنان و دختران در افغانستان رخ داده است.
وزارت خارجه‌ امارت اسلامی شام روز پنج‌شنبه (۵ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که گزارش ریچارد بنت با واقعیتی که در آخرین سفر خود به افغانستان دیده و مقامات طا-لبان توضیح داده، فاصله زیادی دارد.
این وزارت بنت را متهم به انتشار شایعات کرده و گفته است که اظهارات «غیرمسئولانه باعث گسترش نفاق و شر در جامعه افغانستان می‌شود».
وزارت خارجه‌ از بنت به‌ خاطر به اشتراک‌ گذاشتن ایمیل آدرسش برای جمع‌آوری شکایت انتقاد کرده و گفته است که او به ‌عنوان یک گزارشگر بی‌طرف و حرفه‌ای باید مشکلات جامعه و حقوق بشر را به‌صورت منصفانه و متوازن دریافت و به جهانیان منتقل کند.
در اعلامیه وزارت خارجه‌ آمده است گزارشی که براساس ادعای شخصی، منابع مجازی و ایمیل‌های مغرضانه تهیه شده باشد خلاف اصول علمی و مسلکی است و اعتبار ندارد.
این وزارت در ادامه گفته است که مقامات مختلف این گروه برای بنت در افغانستان شواهدی را که نشان‌دهنده‌ پیشرفت حقوق بشر در این کشور است، شریک کرده‌اند. اما به‌ گفته‌ وزارت خارجه‌ طا-لبان، بنت در گزارش و اظهارات خود تمام پیشرفت‌‌ها را نادیده گرفته است.
وزارت خارجه‌ طا-لبان اضافه کرده است که این گروه زمینه دسترسی بنت به تمام ولایت‌ها و مکان‌های حساس مانند زندان‌ها را فراهم کرده و این نشان‌دهنده‌ این واقعیت است که طا-لبان چیزی برای پنهان کردن ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا