آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

کمیسیون شکایات انتخاباتی:

گزارش شرکت درملوگ با مردم شریک ساخته شود/ تاخیر در موعد اعلام نتیجه ابتدایی پذیرفتنی نیست

کمیسیون شکایات انتخاباتی از کمیسیون انتخابات خواست که گزارش شرکت درملوگ را به صورت کامل با مردم شریک کند و همچنان تاکید کرد که باید نتیجه ابتدایی انتخابات در زمان تعین شده اعلام شود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی از کمیسیون انتخابات خواست که گزارش شرکت درملوگ را به صورت کامل با مردم شریک کند و همچنان تاکید کرد که باید نتیجه ابتدایی انتخابات در زمان تعین شده اعلام شود.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون شکایات انتخاباتی در یک نشست خبری امروز پنجشنبه (۱۶عقرب) از کمیسیون انتخابات خواست که نتیجه ابتدایی انتخابات را در موعد مقرر اعلام کند و تاخیر دوباره پذیرفتنی نیست.
محمد قاسم الیاسی عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی در این نشست خبری از کمیسیون انتخابات خواست که نتیجه ابتدایی انتخابات را در زمان تعین شده اعلام کند و بیش از این تاخیر پذیرفتنی نیست.
به گفته آقای الیاسی، جدول مصارف کمپاین‌های انتخابات نامزدان به صورت ناقص در اختیار کمیسیون شکایات قرار گرفته و از کمیسیون انتخابات خواست که این گزارش را با ذکر جزئیات به صورت کامل در اختیار کمیسیون شکایات قرار دهد.
این عضو کمیسیون شکایات گفت که باید کمیسیون انتخابات گزارش کمپنی درملوگ را در مورد آرای معتبر و نامعتبر با مردم شریک کند.
آقای الیاسی همچنان از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و معاونان آنان که انصراف داده‌اند، نیز خواست که موترهای زرهی را به دولت تسلیم کنند.
در همین حال، مولوی دین محمد عظیمی عضو دیگر کمیسیون شکایات انتخاباتی با ارائه آماری از کارکرد این کمیسیون، تاکید کرد که اگر معلوم شود شرکت درملوگ تخلف کرده است، به دادستانی معرفی خواهد شد.
به گفته این عضو کمیسیون شکایات انتخابات، در این مدت به بیش از ۴۰۰۰ شکایت رسیدگی شده، ۱۳۹ شکایت استیناف طلب شده، ۱۰۰ شکایت رد شده، ۴ شکایت اخطاریه دریافت کرده است، ۴ شکایت ابطال شده، ۳۱ قضیه بازشماری آرا را ایجاب می‌کرد، ۴۱ قضیه خواستار اصلاحات بوده، ۴ قضیه جریمه نقدی شده، ۸۸ مرکز به بازشماری رفته و چند نفر نیز به دادستانی معرفی شده است.
قرار است نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۶ میزان به تاریخ ۲۳ عقرب اعلام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا