آخرین اخبارافغانستانسیاست

گزارش شورای امنیت ملل متحد از سوی طا-لبان بی اساس خوانده شد

خبرگزاری دید: سیزدهمین گزارش گروه نظارتی شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ارتباط طا-لبان با القاعده و فعالیت گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان، از سوی وزارت خارجه طا-لبان بی اساس خوانده شد.

گزارش شورای امنیت ملل متحد از سوی طا-لبان بی اساس خوانده شد

وزارت خارجه‌ طا-لبان امروز دوشنبه (۹ جوزا) در اعلامیه‌ای گفته است که «حقيقت اين است که با حاکمیت دوباره‌ طا-لبان، از هرگونه آسیبی به کشورهای منطقه و جهان از افغانستان جلوگیری شده است».
این وزارت افزوده است که دولت طا-لبان در جريان نُه ماه گذشته همواره تلاش کرده است تا فضای اعتماد را با کشورهای جهان و منطقه ايجاد کند.
وزارت خارجه‌ طا-لبان تأکید کرده است که این گروه مطابق تعهدات خود اطمینان می‌دهد که به هیچ‌کسی اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نمی‌دهند.
در اعلامیه‌ این وزارت آمده است که طا-لبان خواهان آن است که اطلاعات از منابع ناشناخته دريافت نشود و به «دولت فعلی افغانستان این حق مشروع داده شود تا حقايق را از طريق نماینده‌ دایمی خود به شورای امنیت و سایر کشورها ارایه کند».
در گزارش گروه نظارتی سازمان ملل متحد آمده که ایمن الظواهری رهبر القاعده بیعت خود را با هبت‌الله آخوندزاده رهبر طا-لبان تجدید کرده است.
در بخشی از این گزارش آمده است که طا-لبان پاکستانی هم با چندین هزار جنگجو در افغانستان حضور دارند و به فعالیت خود علیه پاکستان ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا