آخرین اخبارافغانستانسیاست

گزارش صالح در مورد تهدید شیعیان واکنش برانگیز شد؛

محقق: روایت شیعه‌کشی طالبان فضای ناامنی را علیه تشیع تشدید می‌کند/مرتضوی: شیعه هراسی ممنوع!
اظهارات امرالله صالح مبنی هشدار «طالبان داعشی» به مسلخ ساختن کابل برای شیعیان، واکنش محمد محقق از سیاسیون کشور و شاه‌حسین مرتضوی مشاور فرهنگی رییس جمهور را بر انگیخت.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری امروز شنبه(۲۲ قوس) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود، گفته است که «طالبان داعشی» در یک پیام کتبی هشدار داده‌اند که اگر زندانیان آن‌ها اعدام شوند، کابل را به «مسلخ شیعه» تبدیل خواهند کرد.
وی همچنان گفته است که «طالبان داعشی» از طریق این پیام کتبی همچنان هشدار داده‌اند که افراد اختطاف‌شده را سر خواهند برید.

نحوه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست‌ جمهوری از این موضوع با واکنش‌ها و انتقادهایی مواجه شده است. از جمله، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، در واکنش به این اظهارات معاون اول ریاست جمهوری گفته است که مسئولان باید در تبلیغات‌شان، مسئولانه عمل کنند.
وی در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: «روایت شیعه‌کشى طالبان در کابل از زبان یک مسوول بلند‌پایه دولتی فضای ناامنی روانی را علیه جامعه شیعه‌ها تشدید می‌کند. نباید عوض اصلاح ابرو چشم را کور بسازیم».
همچنان شاه‌حسین مرتضوی مشاور فرهنگی رییس ‌جمهور با اشاره به این موضوع تأکید کرده است که «شیعه هراسی ممنوع!»
او در توییتی نوشته است: «داعش و طالبان دشمن بشریت و افغانستانند. ما نباید در اطلاع‌رسانی به شیعه‌هراسی دامن بزنیم. نوع و شیوه اطلاع‌رسانی ما باید مسلکی شود و به جنگ روانی دشمن کمک نکند».
با این حال، امرالله صالح تأکید کرده است که به ریاست امنیت ملی کابل هدایت داده است که به تمام «طالبان داعشی» که در چنگال قانون هستند، تفهیم کند که به شبکه‌های خود پیام بدهند، دولت همه شجره‌ای آن‌ها را می‌شناسد».
او بار دیگر از نهادهای قضایی خواسته است که این «خون‌خواران» را به صورت علنی محاکمه کنند؛ زیرا این مبارزه با پنهان‌کاری نتیجه نمی‌دهد.
از سویی هم، به تازگی آقای صالح در یک یادداشت جداگانه در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: «ما هیچ مکلفیت قانونی – سیاسی و اجتماعی نداریم که برای فکر و عمل دشمن خویش قبا و لباسی از مصلحت و درست گفتن بدوزیم».
او در ادامه نوشته است: «دشمن آنچه هست باید به صورت بسیار عریان به مردم معرفی گردد. سال‌هاست مردم از دولت می‌خواهند که بی پرده صحبت نماید. پرده برداشتن از روی دشمن شجاعت است نه بی‌پروایی».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا