آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

گشایش ۸ پروژه توسعه‌یی در فاریاب


مسوولان محلی در فاریاب از گشایش ۸ پروژه توسعه‌یی در بندر تجارتی آقینه ولسوالی اندخوی این ولایت خبر می‌دهند.
سید انور سادات، والی فاریاب می‌گوید که این پروژه‌ها شامل مارکیت محله اول، مارکیت محله دوم ،ساختمان اداری ، چوک مخدوم قلی، جغل‌اندازی سرک شهرک تجارتی آقینه، اعمار مسجد‌، کانکریت‌ریزی نیم کیلومتر سرک و ساختمان اداره مواد نفتی و گاز مایع شهرک بندری آقنیه می‌باشد.
والی فاریاب گفت که این ۸ پروژه که در ولسوالی‌های اندخوی و خان‌چهارباغ این ولایت به هزینه ۲۶۶ میلیون افغانی ساخته شده است.
از سوی دیگر، در برنامه گشایش این پروژه‌ها، توردی قل ستاراوف، معاون والی لباب کشور ترکمنستان و شماری از مسوولان این کشور نیز حضور داشتند.
والی فاریاب همچنان در مراسم گشایش پروژه‌های توسعه‌یی که با حضور نماینده‌گان مردم این ولایت در پارلمان، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، فعالان جامعه مدنی، بزرگان قومی ولسوالی اندخوی، مسوولان نهادهای امنیتی و ملکی و معاون والی ولایت لباب ترکمنستان صحبت می‌کرد، از روابط نیک و حسنه کشور ترکمنستان با افغانستان یادآوری نموده گفت که ترکمنستان در تمام عرصه‌ها با مردم افغانستان کمک کرده، از همکاری کشور نیز ابراز خرسندی نموده و خواستار تداوم همکاری‌های ترکمنستان به مردم این کشور شد.
در این حال توردی قل ستاراوف، معاون والی ولایت لباب ترکمنستان با اشاره به روابط دیرینه مردمان دو کشور از ادامه همکاری‌های ترکمنستان به مردم افغانستان نیز وعده داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا